בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשטרה תפצה מפגינים בעשרות אלפי שקלים

בעקבות חיפוש משפיל שנערך למפגינים כנגד הרס בתים, תפצה המשטרה את המפגינים

  • יח"צ
  • כ"ז תמוז תשע"ה - 10:27 14/07/2015
גודל: א א א
הפגנה בכביש בגין בירושלים. ארכיון (מנחם לף, חדשות 24)
הפגנה בכביש בגין בירושלים. ארכיון (מנחם לף, חדשות 24)

בית משפט השלום בירושלים נתן תוקף של פסק דין להסדר בין פרקליטות מחוזירושלים אזרחי לבין עו"ד איתמר בן גביר לפיו תפצה המשטרה בסך של שלושיםושבעה אלף ש"ח חמישה מפגינים שנערך עליהם חיפוש לא חוקי בבית המעצרבמגרש הרוסים.

בחודש אדר התשע"ג הרסה המשטרה בתים ביישוב מעלה רחבעם והתקיימה הפגנתמחאה נגד ההרס מול משכן הכנסת ובכביש בגין בירושלים. במקום נעצרו חמישה פעיליימין ובהם תושב מעלה רחבעם דני חלמיש ופעילים נוספים שנלקחו לתחנתהמשטרה, ולאחר מכן נעצרו במגרש הרוסים.

בכתב תביעה שהוגש על ידי עורך הדין איתמר בן גביר, נטען כי במהלך המעצרנערך חיפוש לא חוקי על הפעילים שהתבקשו להסיר בגדיהם ללא כל סיבה ובמקוםלערוך שימוע למי שסירב הודיעו הסוהרים כי הם יפעלו בכוח.בצר להם נאלצו הפעילים לעבור את ההשפלה, וכאמור הגישו תביעה אזרחית.

עו"ד בן גביר הפנה את בית המשפט לפסק דין של לקוח אחר שלו חנמאל דורפמן,בו נפסק כי המדינה תפצה את דורפמן בסכום כסף בגין חיפוש דומה שנערך עליובמגרש הרוסים, כאשר השופטת תמר בר אשר צבן קבעה כי שירות בתי הסוהר חייבלהפעיל שיקול דעת בעת עריכת חיפושים שכאלה, וחייב להקפיד בחובת השימועכלפי מי שמסרב לעבור אותם. בעקבות הערות בית המשפט, נערך משא ומתן ביןהצדדים וסוכם כי המשטרה תפצה את המפגינים בסך של שלושים ושבעה אלף ש"ח.

עו"ד איתמר בן גביר אומר הבוקר כי: "טוב עשתה הפרקליטות שהבינה והפנימהשמדובר בחיפוש לא חוקי שאין לעשותו ודאי לא כאשר מדובר בצעירים שכל"חטאם" שהשתתפו בהפגנה. נמשיך להיאבק למען זכויות הצעירים שלנו, ואנימתפלא מדוע האגודה לזכויות האזרח וכל ארגוני זכויות האדם בשמאל לא הרימוקול צעקה כלפי אותם חיפושים לא חוקים ופגיעה מתמשכת בזכויות האזרח".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד