בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מדוע שונה מיקומו של בסיס צה"ל?

האם ההקפאה משפיעה על מיקומם של בסיס צה"ל בירושלים?

  • אברהם שפירא
  • כ"ט תמוז תשע"ה - 19:01 16/07/2015
גודל: א א א
בסיס צהל
בסיס צהל

שינוי מקום בנייתו של פרויקט ענק המיועד להקמת מכללות צה"ל בבבירה, מהר הצופים ליער ירושלים, מעלה תהיות רבות. ישנם הטוענים כי לחץ אמירקני הוא זה שגרם להעברה אך בעייריה ובצה"ל מכחישים.

החשש כי מדובר בלחץ אמריקני עולה בגלל מיקומם הקודם של תכניות הבנייה. שכונת הר הצופים בירושלים סמוכה לשכונות הערביות והחשש הוא מקרבה של הבסיסים ל"קו התפר".

מדובר בחלק מתכנית עילית לפיה יעברו מוסדות הדגל של מדינת ישראל לבירתה ירושלים. יש לציין כי על התכניות ישבו נציגי צה"ל, משרד הביטחון והעירייה ואף אשרו אותם, אך בעייריה טוענים כי הסיבה להזזת הפרויקט היא כי המקום לא התאים לצה"ל.

כנגד המיקום החדש נשמעות התנגדויות רבות ממספר כיוונים. תושבי העיר שחסים על יער ירושלים - המקום הירוק בעיר ונציגיהם מ-12 שכונות, חברי כנסת ו'ארגונים ירוקים'.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לכלי התקשורת כי "אנו רואים בהבאת מכללות צה"ל לעיר צעד אסטרטגי לעתיד העיר וחיזוק המגזר הציוני בה והמשפחות הצעירות. אזור הר הצופים נבחן בעבר ונמצא כלא מתאים לצה"ל. העירייה עורכת בדיקות ראשוניות בלבד לבחינת התאמת מרכז ציפורי מתוך הבנה ברורה כי אין כל כוונה לפגוע ביער, בבריכת ציפורי או בהיבטים קהילתיים באזור. הבדיקות הראשוניות נערכות הן אל מול צה"ל והן אל מול נציגי התושבים והמִנהלים הקהילתיים באזור שמשולבים וימשיכו להיות משולבים בתהליכי הבדיקה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לכלי התקשורת: "המכללות הצבאיות מהוות מרכיב מרכזי לפיתוח הקצונה הבכירה בצה"ל. מכלול השיקולים הן מבחינה כלכלית והן מבחינה סביבתית הביאו לבחינה מחודשת של מיקום הקמת המכללות באזור ירושלים אל מול עיריית ירושלים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד