בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפוגרום בעמונה: עבודות שירות לשוטר אלים

6 חודשי עבודות שירות בלבד נגזרו היום (ב') על השוטר מוטי מהגר שתועד כשהוא מכה באכזריות נערים לפני כתשע שנים בפינוי עמונה

  • ד' אב תשע"ה - 09:57 20/07/2015
גודל: א א א
השוטר מוטי מהגר בעמונה (צילום מסך)
השוטר מוטי מהגר בעמונה (צילום מסך)

בית משפט השלום בירושלים גזר הבוקר (שני) שישה חודשי עבודות שירות בלבד על השוטר מוטי מהגר, שהורשע בתקיפת מפגינים במהלך הרס הבתים בישוב עמונה שבבנימין לפני כתשע שנים. יחד עם זאת, יפצה השוטר את המפגינים ב-30,000 שקלים.

כנגד מהגר עמדו שלושה אישומים של תקיפה הגורמת חבלה ממשית ואישום נוסף של חבלה חמורה. בסרטון שהוצג במהלך הדיון, תועד מהגר כשהוא מפליא תא מכותיו במפגינים היושבים על הרצפה באפון פסיבי, זאת כאשר האלה בה הוא השתמש, הייתה הפוכה. הסרטון צולם על ידי אחד המפגינים, אבי פישמן מקדומים.

"הכה בקטינים שלובי ידיים שהיו על הרצפה". מוטי מהגר בבית מספר 7 בעמונה (צילום מסך)

"הנאשם, מבלי שהיה בסיכון וללא כל הצדקה, החל להכות באמצעות אלה בקטינים שישבו שלובי ידיים על הרצפה", כתב השופט דב פולק בגזר הדין. "הנאשם לא הסתפק במכה אחת אשר בעקבותיה התעשת אלא חזר והיכה עם האלה בידו פעם אחר פעם וגם בעט. הנאשם לא פגע בקורבן אחד אלא בשלושה נערים קטינים ואף גרם לחבלה חמורה".

"הנערים, קטינים שישבו בסלון בית 7, לא התפרעו ולא סיכנו שום שוטר. חשוב לקבוע רף ענישה שירתיע שוטרים מלפגוע במפגינים באלימות לא מוצדקת וללא צורך והדבר נכון גם כשההפגנה בלתי חוקית". למרות זאת, נענש השוטר, כאמור, בחצי שנה של עבודות שירות בלבד.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד