בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

במרתפי השב"כ: חקירות בשבת ואיומים

עורך דינו של אחד החשודים בהצתת הכנסייה בצפון מדווח כי השב"כ מפעיל על הנחקרים לחצים קשים. "חוקרים אותו בצורה ברוטאלית ואלימה"

  • יח"צ
  • ד' אב תשע"ה - 16:31 20/07/2015
גודל: א א א
ארכיון
ארכיון

כבר למעלה משבוע שעצורים מספר נערים בטענה שהיו מעורבים לכאורה בהצתת הכנסייה באזור הכנרת, ורק היום (שני) הותר לעורכי הדין יובל זמר ואהרון רוזה לפגוש חלק מהעצורים בתיק.

לעורכי הדין התברר כי העצורים עברו התעללות בידי חוקרי השב"כ, אשר הפעילו נגדם מסכת איומים, השפלות וצעקות, ואף חקרו אותם בשבת, כל זאת כשהם מוחזקים במתקן שב"כ ובתאי צינוק ללא תנאים מינימאליים.

עו"ד יובל זמר מסר כי מרשו, קטין כבן 16, נחקר בצורה "ברוטאלית ביותר" ובמשך חמישה ימים נמנע ממנו לפגוש עורך דין. בדיון בעניינו נחשף כי בתוך שלושה ימים הספיקו החוקרים לחקור אותו שמונה חקירות, שלוש מהן במשטרה וחמש נוספות בשב"כ.

"במשך שעות ארוכות הוא נחקר כאשר הוא אזוק בידיו לכיסא, תוך שמספר חוקרים צועקים ומאיימים עליו. כמו כן, חרף היותו אדם דתי, נחקר פעמיים במהלך השבת ללא כל הצדקה חקירתית".

עו"ד זמר אומר כי "פעולות אלו שנועדו לשבור את רוחו לא צלחו, ועצם השימוש בהן מלמד על המצוקה בה נמצא צוות החקירה ביודעו כי הוא מחזיק בחשודים שאין להם כל קשר לאירוע".

תגובות (7) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד