בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

קרא 'מוחמד חזיר' ונעצר

המשטרה עצרה הבוקר (ב') נער יהודי בכניסה להר הבית. ביום שישי שחרר בית המשפט צעירה שנעצרה בגין אותו חשד – קריאת מוחמד חזיר לעבר מתפרעים בהר הבית

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"א אב תשע"ה - 12:43 27/07/2015
גודל: א א א

נער יהודי נעצר הבוקר (שני) ברחבת הכותל המערבי של הר הבית לאחר שעל פי טענת המשטרה קרא 'מוחמד חזיר' לעבר מתפרעים ערבים בהר הבית במהלך ביקורו במקום אתמול.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את הנער אומר כי: "לא ברור האם משטרת ירושלים אינה מבינה או לא רוצה להבין את החלטות בית המשפט. במקום לעצור את המתפרעים הערבים שעושים פרובוקציות וקוראים קריאות הסתה נגד יהודים בהר הבית כל העת היא בוחרת לעצור דווקא את צד המותקף".

בתנועת חוזרים להר הגיבו הבוקר למעצר אחד מפעיליה בכניסה להר הבית ואמרו: "אנו נדהמים פעם אחר פעם מהיעילות של משטרת ישראל כאשר מדובר ביהודים ומצפים ממנה לפעול באותה יעילות ולעצור באופן מידי את הפורעות הערביות שמקללות ומטרידות את העולים היהודים להר מדי יום וגם בדקות אלו ממש".

ביום שישי האחרון, זמן קצר לפני כניסת השבת, פשטו כוחות משטרה על הישוב אחיה בגוש שילה ועצרו את אביה מוריס, אחת מתושבות הישוב, אם לתינוקת, וזאת בטענה שקראה קריאות 'מוחמד חזיר' לעבר מתפרעות ערביות בהר הבית.

ארגון חוננו ועו"ד איתמר בן גביר הגישו ערר דחוף על מעצרה, ובדיון שחררה השופטת בר אשר צבן את מוריס וכתבה כי "במהלך הדיון הוצג לי הסרטון המלא בו נראית קבוצת מוסלמיות צועקות על א' 'אללה הוא אכבר' ואמירתה של א' באה כתגובה לצעקות. קשה לחלוק כי א' אינה הגורם למהומה בהר הבית שכן עולה מהסרטון בבירור שהמהומה החלה עוד קודם לבואה למקום, בסיום דבריה כתבה השופטת כי יש לשחרר את מוריס בתנאי שתתייצב לחקירה ותורחק מהעיר העתיקה למספר ימים על מנת לשמור על בטחונה.

עו"ד איתמר בו גביר מסר בתגובה כי: "טוב עשה בימ"ש כשקבע דיון דחוף בבקשה מספר שעות לפני שבת. המשטרה ניסתה להטעות את ביהמ"ש בבוקר ובית המשפט נחשף לחומר המלא ובעקבות זאת הורה על שחרור מידי של מרשתי. אני מקווה שיעצרו את כל הנשים המוסלמיות הנראות בסרטון כשהם מתפרעות ומשתוללות וכן את מי שמאיים ברצח. אסור למשטרה בהר הבת לתת פרס לטרור ולהיכנע לאלימות".

מארגון חוננו נמסר כי מדובר בחציית קו אדום. "מקרה המעצר של אשה בעלת משפחה שעות ספורות לפני כניסת השבת הוא חציית קו אדום מצד יחס המשטרה למתיישבים, האכיפה הבררנית והמפלה כלפי יהודים בהר הבית מרקיעה שחקים ומטרידה ויש לשים לה סוף", אומרים בחוננו.

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד