בע"ה כ"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הרב גינזבורג: "יש קונה עולמו בשעה אחת"

הרב בירך את העולים לשאנור ואמר מסר גם לחיילים שהגיעו למקום • צפו

  • י"ג אב תשע"ה - 14:23 29/07/2015
גודל: א א א
הרב יצחק גינזבורג
הרב יצחק גינזבורג

צפו בדברי הרב לעולים ליישב את שאנור ולחיילים:

"לכל החברים היקרים שבשא-נור – חזקו ואמצו המתנדבים בעם. מי שעושה פעולה של התנחלות בארץ ישראל הוא מתנדב כמו נחשון בן עמינדב שקופץ לים. בפעולה שלו הוא פותח דרך, סולל דרך לכל עם ישראל לעבור את הים, את המשבר, ולהגיע ליעד. כתוב בחסידות שמי שמתנדב בעם הוא בעצם מעורר את כל העם לעשות תשובה – לחזור בתשובה לה'" אמר הרב.

"הרמב"ם מבטיח ש"סוף ישראל בסוף גלותן לעשות תשובה ומיד הם נגאלים". כדי שהעם יתעורר צריך מתנדבים. לא שכל העם נמצא שם בפועל, בגשמיות, אך ברוחניות כל אחד שקצת מוסר נפש, שמתנדב – נחשון בן עמידנב, מתנדב עבור העם – מעורר את כל העם בכל אתר ואתר לעשות תשובה, ומכח התשובה תבוא הגאולה. שוב, חזקו ואמצו, ושהכל יהיה בשמחה – שתהיה התנחלות שמחה, זה העיקר, בשמחה ובטוב לבב מרב כל".

"גם מלה לכל אנשי כוחות הבטחון שמסתובבים שמה. כל אחינו בית ישראל, אנחנו אוהבים אתכם מאד. כעת יש לכם הזדמנות פז לקדש שם שמים. כתוב שיש מיש קונה את עולמו בשעה אחת. שעושה משהו חד פעמי, ולא משנה מה המצב שלו – הוא קונה את העולם שלו. ככה יש הזדמנות פז לכל מי שנמצא, ופתאום זוכה שהנפש, המצפון היהודי האמתי שלו מתעורר, ואז הוא יודע שהוא צריך להקשיב לצו האלקי של התורה, ואם הצו האלקי תואם את האנושי מה טוב".

"אבל אם יש התנגשות ביניהם, שהם לא תואמים, הוא יודע שעלי להקשיב לצו האלקי - עלי להקשיב לצו שבעצם בא מכל העם שלי, מכל האחים שלי, ואם צריך לסרב פקודה הוא עושה זאת בכיף. יש לו הזדמנות פז לקנות את עולמו בשעה אחת ולקדש שם שמים. אנחנו מאחלים לכל החילים והשוטרים שיתפסו את הרגע הזה לקנות את עולמך בשעה אחת. שוב, שיהיו בשורות טובות ו"דידן נצח"".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד