בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האם בית הכנסת יהרס?

היום (ב') יערך דיון בבג"ץ לגבי הריסת בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב

  • טוביה אריאל
  • ב' אלול תשע"ה - 15:10 17/08/2015
גודל: א א א
מתפללים בבית הכנסת במהלך הפינוי של סיפרי התורה (אלי אמסלם)
מתפללים בבית הכנסת במהלך הפינוי של סיפרי התורה (אלי אמסלם)

היום (שני) צפוי להערך דיון לגבי תביעתו שלרבאח אללטיף, ערבי מאזור ירושלים, שהוגשה בידי עורכי דין מעמותת השמאל הקיצוני "יש דין". בתביעה ניטען כי בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב נבנה על קרקע פרטית השייכת לנאיף ועל כן הוא צריך להיהרס.

מנהלי בית הכנסת מבקשים לדחות את ההריסה בחצי שנה על מנת לאפשר קניה של הקרקע. לדבריהם, הם מעוניינים לקנות את הקרקע אך עדיין הם חוששים שבמידה והקרקע תיקנה מנאיף, יוכל לבא בהמשך ערבי אחר ולטעון בעלות על הקרקע, מפני שלדבריהם גם לנאיף, התובע הנוכחי, אין שום מסמך המאשר את טענתו.

בשיחה עם הקול היהודי אמר אלי אמסלם, מהפעילים הותיקים במאבק המשפטי למען בית הכנסת, כי לדעתו הכל תלוי בתשובתה של פרקליטות המדינה לעתירה. אם המדינה תציג עמדה ברורה שהיא מעוניינת להסדיר את המבנה, בג"ץ יאשר את הדחייה, אבל אם המדינה תציג עמדה מגמגמת, בג"ץ יורה להרוס את המבנה.

כשנשאל מה לדעתו תהיה עמדת המדינה, ענה כי על פניו נראה שהמדינה מעוניינת בדחיית ההרס, אך הוא עדיין חושש שכל ההחלטה של בג"ץ לדחות את הדיון להיום, הייתה רק תרגיל שימסמס את הציבור.

מה שמעלה את החששות שמדובר בתרגיל, זו העובדה שלפני כשבוע נתןבג"ץהחלטה שבית הכנסת יפונה. לדבריו, בהחלטה לא פורש אם יפונה רק ממתפללים או גם מהציוד וספרי התורה, אך במנהל האזרחי התעקשו לפרש את ההחלטה באופן היותר חמור שלה, ולפנות את בית הכנסת לגמרי. נקודה זו העלתה כאמור חשש בליבם של הממתפללים שכל הדחייה של הדיון הייתה רק תרגיל שנועד להקל את הריסת המבנה באופן שקט.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


7 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד