בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אנשי חומש תחילה נפגשו עם נתניהו

נציגי משפחת המגורשים מחומש ושאנור נפגשו עם ראש הממשלה ודרשו לחזור לבתיהם. "עם ישראל צריך חוסן ועמידה איתנה"

  • טוביה אריאל
  • כ"ג אלול תשע"ה - 16:23 07/09/2015
גודל: א א א
המגורשים עם ראש הממשלה (מועצה אזורית שומרון)
המגורשים עם ראש הממשלה (מועצה אזורית שומרון)

ארבע עשרה מאנשי חומש תחילה נפגשו היום (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ודרשו ממנו לחזור לבתיהם.

הפגישה שהייתה אמורה לקחת כחצי שעה התארכה לשעה וחצי. במהלך הפגישה הביע ראש הממשלה הזדהות עם המשפחות והזכיר כי בעבר התנגד לתכנית הגירוש ואף התפטר מהממשלה בעקבות התכנית.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שגורש גם הוא מהיישוב שאנור, פועל רבות לצידם של אנשי חומש תחילה במאבקם על החזרה לישובי צפון השומרון. לאחר הפגישה סיפר דגן כי "הייתה שיחה מאוד מרגשת, אנחנו נמשיך לפעול ביום בלילה על ידי הצעות חוק ופעילות בכנסת. אני מחזק את ידי החלוצים של חומש תחילה שפועלים בשטח כדי לחזור, ובע"ה אני כראש מועצה אזורית שומרון אזכה לשים את דגל ישראל על הבתים החדשים, שייבנו בחומש שאנור גנים וכדים".

בני גל תושב חומש ופעיל מרכזי בחומש תחילה אמר לראש הממשלה: "באנו לכאן נציגי גרעין המונה 40 משפחות אשר התגוררנו בחומש ובשאנור וגורשנו משם בגירוש לפני 10 שנים. באנו לכאן לראש הממשלה כדי להביע כאן את הדרישה והציפייה שלנו לחזור למקום. את האהבה הגדולה והגעגועים למקום. אנו מבקשים מראש הממשלה שיכול לקבל את ההחלטות, לבצע את התיקון ההיסטורי. משפחות גדלו, ילדים נוספים נולדו. וכולנו עושים ככל יכולתנו לחזור הביתה".

גל גם ציין בפני ראש הממשלה שהחזרה לחומש היא צעד חשוב בעמידתה האיתנה של ישראל מול הלחצים הבינלאומיים. "הציבור בארץ חייב לראות אופק, לראות עמידה איתנה", אמר גל, "לעיתים מרוב חשש מהביקורת הבינלאומית אנחנו מפסידים את העמידה האיתנה ויצירת חוסן בעם ישראל".

לימור סון-הר מלך שבעלה נרצח בדרכו לישוב סיפרה לראש הממשלה את סיפורה האישי והשפעתהו על מאמציה לחזור לישובים החרבים. "לפני 12 שנים בדרך הביתה מחבלים פתחו עלינו באש, בעלי נרצח, אני נפצעתי וילדתי באותו היום תינוקת. המחבלים עמדו על הכביש ללא פחד וצעקו 'אללה אכבר", מספרת הר מלך, "היה לי ברור שמטרת המחבלים הייתה לגרום לנו להיחלש, לברוח ולהתייאש. היה לי ברור שאני חוזרת לחומש למרות הכול, אני לא אתייאש. ביום הגירוש ראיתי מחלון ביתי את הערבים שבמשך שנים של טרור לא הצליחו לגרום לנו לעזוב, עומדים על גגות הבתים בבורקא וצועקים בעברית כל הכבוד לצה"ל".

הר המלך פנתה לראש הממשלה וביקשה ממנו להפוך את חלומה - החזרה לחומש, למציאות. "אנחנו התחלנו לחזור לחומש מיד אחרי הגירוש. אנחנו גרים מול חומש. יושבים כאן הרבה אנשים שיש להם חלום, הם לא מוותרים על החלום, ניתן להפוך את החלום הזה למציאות. צריך לגלות הנהגה, אני מבקשת שתעזור לנו להפוך את החלום למציאות", אמרה הר מלך.

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד