בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בג"ץ קבע: בית הכנסת יוחרב

בג"ץ החליט היום (ה') על הריסת בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב. המתפללים: "אין לנו מקום אחר, אנשים פשוט יפסיקו להתפלל"

  • טוביה אריאל
  • כ"ו אלול תשע"ה - 19:20 10/09/2015
גודל: א א א
בית הכנסת איילת השחר
בית הכנסת איילת השחר

לאחר מאבק משפטי ארוך, הכריע היום (חמישי) בג"ץ על הריסתו של בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב. לדברי התושבים, מדוברבבית הכנסת המרכזי של השכונה, ואם הוא יהרס לא תימצא לו חלופה.

החלטת בג"ץ הגיעה בעקבות עתירה שהוגשה על ידי ארגון השמאל הקיצוני 'יש דין' בשם הערבי רבאח אללטיף המתגורר באזור וטוען כי הקרע שייכת לו. לטענת המתפללים לאללטיף אין שום מסמך המאשר את טענותיו.כאמור בג"ץ החליט לקבל את טענותיו של אללטיף, ולהעדיף אותם על טענות המתפללים. עם זאת החליט בג"ץ לדחות את הרס בית הכנסת לאחר החגים.

כבר לפני חודש פונה ציוד בית הכנסת על ידי המנהל למחולות בקרבת מקום. אלי אמסלם תושב השכונה שפועל כבר שנים רבות למען בית הכנסת, סיפר אז לקול היהודי שבית הכנסתהינו המוקד הרוחני של השכונה, ורבים מהתושביםאף התקרבו ליהדות בזכות בית הכנסת.

"ציבור המתפללים הוא ציבור מאד חם ומסורתי, אני יכול להגיד לך שבשבת יש פה אולי עשרה אנשים שמגדירים את עצמם כחרדים", מספר אמסלם. "יש הרבה יהודים שהתקרבו ליהדות בזכות בית הכנסת, שבית הכנסת שינה להם את החיים. אנשים בכו כל השבת על ארון הקודש ולא רצו לעזוב אותו, זה המרכז הרוחני של האזור ואין לנו מקום אחר". הוא אומר.

בעקבות החלטת בג"ץ אמר חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי):"זהו פסק דין נוסף בשרשרת של פסקי דין שבינם ובין צדק אין דבר וחצי דבר".

סמוטריץ' הסביר שהתהליך המשפטי התעכב בעקבות "דחיות חוזרות ונשנות שהגיש עורך דינו של הערבי הטוען לבעלות בקרקע, שנפטר במהלך הדיונים". לדבריו: "לזקוף את הדחיה לחובת מתפללי בית הכנסת, ולמנוע מהם את הזכות המינימאלית להוכיח את זכויותיהם בהליך משפטי הוגן, זה עוול ולא משפט. שוב אנחנו רואים את בג"ץ מכריע נגד הצדק ונגד השכל הישר". אומר ח"כ סמוטריץ'.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


7 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד