בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המורחק המנהלי שוחרר בבית המשפט

שוב דחה ביהמ"ש את דרישת המשטרה להורות על מעצר עד תום ההליכים למורחק מנהלי שהפר את הצו שניתן לו. "מדיניות חסרת תקדים של התביעה - אפילו בעבירת רצח לא ביקשו מעצר על הפרה אחת"

  • יח"צ
  • י"ט חשון תשע"ו - 17:06 01/11/2015
גודל: א א א

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את הערר שהגישה המשטרה על שחרורו של צעיר יהודי שנעצר בחשד שהפר את מעצר הבית הלילי בו היה אמור לשהות על פי צו של אלוף פיקוד המרכז.

הצעיר נעצר ביום רביעי האחרון לאחר שיצא מחתונה של חבר. המשטרה מיהרה להגיש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים נגדו, אולם השופט שמואל הרבסט מבית משפט השלום בירושלים קיבל את עמדת עו"ד דוד הלוי מארגון חוננו והורה על שחרורו בתנאי שיפקיד 3,000 ₪.

על אף החלטות שחרור דומות שניתנו לאחרונה בעניינו של צעיר נוסף, המשטרה לא ויתרה והגישה ערר לבית המשפט המחוזי. אולם השופט אמנון כהן קיבל שוב את עמדת עו"ד איתמר בן גביר שייצג את העצור מטעם ארגון חוננו בדיון הערר, דחה את דרישות המשטרה ואף סירב בצעד חריג לתת צו עיכוב ביצוע להחלטה.

במהלך הדיון טען ב"כ התביעה כי "הם מפרים באופן שיטתי הצווים", תוך שהוא מתייחס באופן כללי לכ-35 צעירים יהודים שקיבלו לאחרונה צווי הגבלה מנהליים. לשאלת השופט כהן כמה פעמים הפר הנאשם שבפניו את הצו, נאלץ ב"כ המדינה להודות כי מדובר בפעם אחת ויחידה. ב"כ התביעה גם טען שהנאשם מן הסתם שוחח בחתונה עם עוד נערי גבעות שאסור לו לשוחח איתם, אך לשאלת השופט נאלץ ב"כ התביעה להודות שאין לו חומר בנושא.

עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה: "מדובר במדיניות חסרת תקדים של התביעה המשטרתית והפרקליטות, אשר אפילו במקרי הפרות תנאי שחרור של מי שעבר עבירות חמורות לא מבקשים מעצר עד לתום ההליכים בגין הפרה אחת. הצגתי לשופט תקדים של נאשם ברצח ששוחרר למעצר בית, הפר מספר הפרות והפרקליטות הסתפקה באזהרתו. ההתנהלות של התביעה בהוראת הפרקליטות מלמדת ששיקולים פוליטיים מעורבים לא רק בהוצאת הצווים המנהליים, אלא גם באכיפתם. טוב עשה בית המשפט שדחה את ערר התביעה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד