בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חשש מהרס בשעות הקרובות: "קוראים לכולם להגיע"

במטה המאבק חוששים מהרס בשעות הקרובות.. גבאי בית הכנסת: "מסירים את כל הכפפות". "יהודים מסרו במשך אלפי שנים את נפשם על קדושת בית הכנסת, לא ניתן שמדינת ישראל תפגע בכל זה"

  • כ"ב חשון תשע"ו - 13:43 04/11/2015
גודל: א א א
פעילים בבית הכנסת איילת השחר
פעילים בבית הכנסת איילת השחר

על אף שטרם התקבלה החלטה בבג"ץ באשר לבקשה לדחות את הריסת בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב,מאות הפעילים שהגיעו למקום במהלך הלילה מתכוננים לאפשרות שכוחות המשטרה יגיעו בשעות הקרובות לביצוע ההרס וקוראים לציבור הרחב להצטרף אליהם.

הפעילים נערכים (עזרא ענתבי, מדברים תקשורת)

פעילים בבית הכנסת (TPS)

יהודה פואה, ממארגני הפעילים, אמר לפני זמן קצר לקול היהודי כי הם מקבלים אינדיקציות רבות שהמשטרה בדרך למקום בכוחות גדולים. "אנחנו קוראים לכולם לבוא", קרא פואה.

פואה מעריך שייתכן והמשטרה ממתינה להחלטת בג"ץ ומיד כשזו תגיע יופיעו כוחות המשטרה בבית הכנסת.

| כאלף פעילים הגיעו במהלך הלילה

במהלך הלילה הגיעו לבית הכנסת מאות רבות של פעילים לאחר שמטה המאבק שלח הודעות תפוצה. הפעילים במקום נערכים למאבק עיקש. ציוד רב הוכן במקום לצורך כך לרבות צמיגים וחומרי בערה.

פואה אמר כי הם נערכים למאבק "בכל מחיר"נגד הריסת בית הכנסת, כאשר מבחינתו הרמת ידיים על שוטרים וחיילים היא קו אדום. כעת, משקיעים במטה המאבק מאמץ רב להביא עוד ועוד פעילים לשטח בית הכנסת.

פעילים שהגיעו לבית הכנסת הלילה (TPS)

| קרקע פרטית של בעלים לא ידועים

"מדובר בהחלטה גזענית. אם היה מדובר במבנה של ערבים לא היו פועלים נגדו. יש פה מסע רדיפה שנועד לקעקע את ההתיישבות. הטענה ההזוייה שמדובר בקרקע פרטית כאשר בג"ץ לא יודע מי הוא הבעלים זו טענה הזוייה והתנהלות שחייבת להיפסק", אמר פואה.

פעיל אחר עמו שוחחנו אמר: "לא ייתכן שעמותות שמאל קיצוני ינצלו הליכים משפטיים הזויים ויפגעובכל היקר לעם ישראל. יהודים מסרו במשך אלפי שנים את נפשם על קדושת בית הכנסת, לא ניתן שמדינת ישראל תפגע בכל זה".

| "החלטנו להסיר את כל הכפפות"

דוד הרוש, גבאי בית הכנסת, התבטא בחריפות: "החלטנו להסיר את כל הכפפות נגד מדינת ישראל ואנחנו מתבצרים בתוך בית הכנסת ולא ניתן לשום גורם במדינה להרוס את בית הכנסת. חילול השם כזה גדול לא ניתן לאף אחד לעשות. לכן אנחנו מתבצרים פה עד שנקבל תשובה שהכל נדחה או שהכל בוטל. יהיה מאבק וכבר יש מאבק, יש בלוני גז ואנחנו מסירים את כל הכפפות, הכל מותר".

"החלטה של בית המשפט יכולה להשתנות, היא קיבלה מהרבנים הראשיים שאסור להרוס בית כנסת לפני שבונים בית כנסת אחר. היא לא מוכנה לפתוח את המוח ולחשוב על זה. היא אטומה, אבל נגד המחבלים היא ליברלית. היא רוצה לשמוע אותם, להאזין להם, להקשיב להם. אבל האמא שאבדה את בנה היא לא הייתה מוכנה בכלל להקשיב לה. בושה וחרפה למדינה כזו. אפשר לסגור את המדינה ולהחזיר אותה לאש"ף. זהו, לא צריך את מדינת ישראל".

| "סרבו פקודה"

אתמול הגישה המשטרה בקשה מבג"ץ לדחות את ההרס בשלושה שבועות. "נשמנו לרווחה. כבר חשבנו שבעת הזאת לא יעלה גם על דעתם להרוס בית כנסת", אמר פואה.

נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור קבעה, כי על המדינה להשיב עד השעה 8:30 בבוקר, מדוע יש לדעתה לדחות את הרס בית הכנסת. כמו כן, עד השעה 10:00 בבוקר, יש על העותר הערבי להשיב לטענות המדינה.

עד לשעה זו טרם התקבלה הודעה מבג"ץ באשר להחלטה, דבר שמותיר את הפעילים בשטח בדריכות שיא.

פלייר שהוציאו אמש הפעילים

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד