בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"בג"ץ למעשה הורה למשטרה לפעול כגנבים בלילה"

בשביל לאפשר למשטרה לבצע הרס "שקט", ללא התנגדות בשטח, דחה בג"ץ את הרס בית הכנסת "איילת השחר" בשבועיים. מטה המאבק: "למעשה, בג"ץ הורה למשטרה לפעול כגנבים בלילה"

  • אורי קירשנבום
  • כ"ב חשון תשע"ו - 17:35 04/11/2015
גודל: א א א
מתכוננים למאבק (עזרא ענתבי מדברים תקשורת)
מתכוננים למאבק (עזרא ענתבי מדברים תקשורת)

אחר הצהריים פרסם בג"ץ את החלטת השופטים בבקשת המשטרה לדחות את הריסת בית הכנסת לעוד שלושה שבועות.

את בקשת המשטרה לדחות את הריסת בית הכנסת בשלושה שבועות בשביל למנוע תסיסה בקרב "הימין הקיצוני" בתקופה הבטחונית הנוכחית דחה בג"ץ, אך במקביל, משיקולים שאינם צויינו בבקשת המשטרה אלא הועלו על ידי השופטים עצמם, החליטו השופטים לאפשר למשטרה להשלים את הריסת בית הכנסת בתוך שבועיים ולא עד מחר (חמישי) כפי שנקבע בהחלטה הקודמת.

לגבי דחיית בקשת המשטרה להארכת זמן של שלושה שבועות כתבו השופטים: "איננו מקלים ראש בהערכותיה המקצועיות של המשטרה ובחששותיה מפני הפרות סדר מצד גורמים קיצוניים. עם זאת, אנו סבורים כי הנימוק שהובא בבקשתה אינו מצדיק דחייה נוספת של ביצוע פסק הדין. כוחו של נימוק זה עשוי להיות יפה מכאן ולהבא, וממילא לא ברור מדוע להערכת המשטרה ניתן יהיה לבצע את פסק הדין בעוד שלושה שבועות מהיום. משמעות הדברים היא, כי קבלתו של הנימוק שהובא בבקשת המשטרה עלולה למנוע את ביצוע פסק הדין גם מעבר לתקופה המבוקשת, על יסוד בקשות חוזרות ונשנות. עם תוצאה כזו לא ניתן להשלים במדינת חוק".

פעילים ישנים בבית הכנסת (TPS)

אך כאמור, חרף זאת החליטו השופטים להאריך את המועד האחרון לביצוע ההריסה לעוד שבועיים בשביל לאפשר למשטרה לבצע את ההרס בלי יכולת של הפעילים לדעת על המועד המדויק של הגעת הכוחות, דבר שיסרס את יכולתם לגייס פעילים רבים בזמן אמת.

"עם זאת, אנו סבורים שיש לאפשר לגורמים המוסמכים לבצע את פסק הדין בעיתוי שייקבע על-פי צרכים מבצעיים, להבדיל ממועד קשיח שנוצר עקב עיתוי הגשת הבקשה שלפנינו. על כן, אנו קובעים כי ההריסה תבוצע לא יאוחר מיום ה' בכסלו. אנו יוצאים מההנחה שהגורמים המוסמכים לא ימתינו הפעם עם הביצוע לרגע האחרון", כתבו השופטים.

יהודה פואה, מי שמרכז את הפעילות בשטח אמר לקול היהודי בעקבות החלטת בג"ץ: "בג"ץ למעשה הורה למשטרה לפעול כגנבים בלילה". בשעה זו, שוקלים במטה המאבק איך להתארגן להמשך הפעילות, כשלמעשה בכל רגע עלולים להגיע הכוחות לביצוע ההרס.

| מאות פעילים הגיעו במטרה למנוע את ההרס: "מסירים את כל הכפפות"

במהלך הלילה והיום הגיעו לבית הכנסת מאות רבות של פעילים והתכוננו למאבק עיקש כנגד כוחות המשטרה שעתידים להגיע למקום.

יהודה פואה אמר לקול היהודי כי "מדובר בהחלטה גזענית. אם היה מדובר במבנה של ערבים לא היו פועלים נגדו. יש פה מסע רדיפה שנועד לקעקע את ההתיישבות. הטענה ההזוייה שמדובר בקרקע פרטית כאשר בג"ץ לא יודע מי הוא הבעלים זו טענה הזוייה והתנהלות שחייבת להיפסק".

נערכים למאבק (אהוד אמיתון TPS)

פעיל אחר עמו שוחחנו היום אמר: "לא ייתכן שעמותות שמאל קיצוני ינצלו הליכים משפטיים הזויים ויפגעובכל היקר לעם ישראל. יהודים מסרו במשך אלפי שנים את נפשם על קדושת בית הכנסת, לא ניתן שמדינת ישראל תפגע בכל זה".

|"החלטנו להסיר את כל הכפפות"

דוד הרוש, גבאי בית הכנסת, התבטא בחריפות: "החלטנו להסיר את כל הכפפות נגד מדינת ישראל ואנחנו מתבצרים בתוך בית הכנסת ולא ניתן לשום גורם במדינה להרוס את בית הכנסת. חילול השם כזה גדול לא ניתן לאף אחד לעשות. לכן אנחנו מתבצרים פה עד שנקבל תשובה שהכל נדחה או שהכל בוטל. יהיה מאבק וכבר יש מאבק, יש בלוני גז ואנחנו מסירים את כל הכפפות, הכל מותר".

הפעילים בבית הכנסת

"החלטה של בית המשפט יכולה להשתנות, היא קיבלה מהרבנים הראשיים שאסור להרוס בית כנסת לפני שבונים בית כנסת אחר. היא לא מוכנה לפתוח את המוח ולחשוב על זה. היא אטומה, אבל נגד המחבלים היא ליברלית. היא רוצה לשמוע אותם, להאזין להם, להקשיב להם. אבל האמא שאבדה את בנה היא לא הייתה מוכנה בכלל להקשיב לה. בושה וחרפה למדינה כזו. אפשר לסגור את המדינה ולהחזיר אותה לאש"ף. זהו, לא צריך את מדינת ישראל".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד