בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מה קורה בין ירושלים לים המלח?

ערביי המקום רבעו את מספרם בשנים האחרונות, וגניבות חשמל ומים הם הבעיה הקטנה בסיפור. ומי עומד מאחורי זה?

  • כ"ג חשון תשע"ו - 22:24 05/11/2015
גודל: א א א
מאהל בדואי באזור מעלה אדומים (אלחנן גרונר)
מאהל בדואי באזור מעלה אדומים (אלחנן גרונר)

כנגד השתלטות הבדואים והערבים על שטחים נרחבים באזור ירושלים - מעלה אדומים, הוקם 'פורום עוטף ירושלים'. בפורום הפועל בשנים האחרונות כנגד ההשתלטות הלא חוקית, אומרים כי הרשות ה"פלסטינית" דוחפת את השינויים בשטח.

"לפני ארבע שנים הקמנו את פורום עוטף ירושלים בשביל להיאבק בתופעה שקיימת בין מעלה אדומים לירושלים בה בדואים ו'פלסטינים' קובעים עובדות חדשות בשטח בשליחות הרשות ה'פלסטינית'", אמר יניב אהרוני, רכז קרקעות בפורום בשיחה עם הקול היהודי. "הבדואים מקבלים מבנה וכסף ופשוט משתלטים על אדמות המדינה, שטחי C. תופעות כמו גנבת חשמל ומים, בניה בלתי חוקית ועוד עבירות הם רק תוצאה של המהלך השקט של הרשות. בנוסף, הם מקבלים סיוע מהאיחוד האירופי".

"במשך שנים הבדואים במקום פשוט התחברו לעמודים של מע"צ וגנבו חשמל", מסביר אהרוני על הנושא אותו הפיץ הפורום לאחורנה. "זה אפילו הגיע למצב של סכנת נפשות שילדה בת 4 מתה מהתחשמלות. מע"צ החליטו להפסיק את זה והתקינו על כל עמוד התקן שיעשה קצר בחיבור כשיש חיבור חיצוני. הבדואים בתגובה פשוט התחילו להוריד להם את העמודים. הם מורידים ומע"צ מתקנים עד שמע"צ הבינו שיותר משתלם לתת להם לקחת חשמל".

חיבור פראטי של חשמל לעמודים בכביש 1

"אנו קוראים לשר הביטחון ולראש הממשלה להפסיק את המהלך הזה, להתחיל לאכוף את החוק בשטחים האלו לפני שיהיה כאן וואדי ערה. לפני שלא נוכל לנסוע מירושלים לים המלח בגלל הבניה כאן. בשנים האחרונות הגידול של האוכלוסייה הערבית גדל ב-400 אחוזים".

"אנחנו רוצים שהממשלה תיישם את תכנית הקבע לבדואים בה יש מגורים, תשתיות, מבני חינוך וכל מה שצריך בשביל לחיות בצורה תקינה. הרשות ה"פלסטינית" רוצה להביא למצב שיש רצף בין בית לחם ורמאללה ובעצם לשינוי בשטח ביהודה ושומרון. צריך לעצור את זה".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד