בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בבית הכנסת "איילת השחר" נערכים למאבק

פעילים רבים נערכים לשהות מסביב לשעון בבית הכנסת. ביום שישי נעצרו שני פעילים שעל פי החשד היו בדרכם לבית הכנסת עם ציוד לביצורים

  • כ"ו חשון תשע"ו - 08:22 08/11/2015
גודל: א א א
נערכים למאבק (TPS)
נערכים למאבק (TPS)

פעילים רבים הגיעו לבית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב במטרה לשהות במקום בזמן שיגיעו כוחות המשטרה לבצע את ההרס.

חלק מהפעילים אף העבירו את הלילה בבית הכנסת וישנו במקום.

הפעילים ישנים בבית הכנסת, הלילה (שלמה פרי)

החלטת בג"ץ לדחות את ההרס בשבועיים אמנם הרגיעה מעט את הפעילים שהתכוננו למאבק כבר בסוף השבוע שעבר, אך מנגד הפעילים יודעים כי דחיית מועד ההרס דווקא מקשה על המאבק שכן כוחות המשטרה צפויים להגיע למקום בכל רגע במהלך השבועיים הקרובים, דבר שמקשה על גיוס פעילים שיישהו במקום בזמן אמת.

חרף זאת, פעילים רבים שנענו לקריאות מארגני הפעילות בבית הכנסת, הגיעו למקום במטרה לשהות בו מסביב לשעון. יהודה פואה, ממארגני המאבק, אמר אמש לקול היהודי כי"אנו נערכים לנוכחות 24/7 בשבועיים הקרובים על מנת למנוע את החרבת בית הכנסת".

עוד הוא הוסיף: "לא נאפשר להרוס את בית הכנסת במיוחד לאור העובדה שבג"צ עדיין לא בירר מי בעל הקרקע. המצב בו בג"צ רודף אותנו ומשמיד את ההתישבות ביהודה ושומרון בתירוצים כביכול משפטיים חייבת להיפסק".

| שני פעילים נעצרו בדרכם לבית הכנסת

אמש (מוצ"ש) פרסמה המשטרה כי ביום שישי עצרו בלשי 'היחידה לפשיעה לאומנית' של מחוז ש"י שני פעילים שעל פי החשד התכוונו להעביר אמצעים לצורך הפרות סדר בבית הכנסת.

הציוד שאותר ברכב (דוברות המשטרה)

ברכבם של השניים נמצאה תלתלית גדולה. השניים לא שיתפו פעולה בחקירה. היום, עד השעה 14:00, תתקבל החלטה בדבר הארכת מעצרם.

| "מלווה מלכה" במוצאי שבת

אמש (מוצ"ש) התקיימה סעודת "מלווה מלכה" בבית הכנסת. באירוע נטלו חלק בחורי ישיבות חרדים לצד חובשי כיפות סרוגות שרקדו ונגנו ניגוני מוצאי שבת.

רוקדים ב"איילת השחר" (אריה בנימין)

|בג"ץ נתן שבועיים הארכה

נזכיר, כי ביום רביעי אחר הצהריים, דחה בג"ץ את צו ההריסה לבית הכנסת בשבועיים. לצד דחיית בקשת המשטרה לדחות את הרס בית הכנסת בשלושה שבועות מחשש לפעולות "תג מחיר", דחה בג"ץ, מיוזמתו, את ההרס בשבועיים על מנת לאפשר לכוחות הביטחון לבצע את ההרס בזמן לא מוגדר ובכך למנוע מפעילים להגיע ולהאבק.

זאת לאחרשמאות רבות של פעילים הגיעו למקוםביום שלישי בלילה ובמהלך יום רביעי לקראת מועד ההריסה שאמור היה להיות עד יום חמישי.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד