בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"קבוצה של בריונים משתלטת על אדמה"

השר יעלון השתלח באנשי בית הכנסת בגבעת זאב: "הוסיפו צימר בשביל לעשות כסף". מטה המאבק בתגובה: "מדובר בסכנה למדינת ישראל שמפקידה את בטחונה בידי אדם שמדבר עם כתבים בלי קשר למציאות"

  • אורי קירשנבום
  • כ"ז חשון תשע"ו - 20:11 09/11/2015
גודל: א א א
פעילים במתחם בית הכנסת (עזרא ענתבי מדברים תקשורת)
פעילים במתחם בית הכנסת (עזרא ענתבי מדברים תקשורת)

בשיחה עם כתבים שהתקיימה היום (שני) בקריה בתל אביב, דיבר שר הביטחון יעלון, בין השאר, על סוגיית הרס בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב.

"את בית הכנסת בגבעת זאב היה צריך להרוס מזמן. קבוצה של בריונים משתלטת על חלקת אדמה בבעלות פרטית של פלסטיני, מחוץ לגבעת זאב בכלל, מוסיפה שם עוד צימר כדי לעשות כסף וכדי להגן על המקום שמה בית כנסת. חקירת המשטרה הראתה שהטענות לקניית החלקה הן מזויפות", אמר יעלון.

איפה הצימר? מתפללים בשיעור תורה בבית הכנסת (אהוד אמיתון TPS)

"אני מבין שיש פה רגישות של הקהילה, לכן שלחתי מבנה יביל של 135 מטרים כחלופה זמנית עד שייבנה בית כנסת אחר, קבוע, למרות שאני לא חייב לשלוח. היביל נשלח לגבעת זאב אבל הוחזר למגרש של משרד הביטחון. חלק מהקהילה בגבעת זאב משוטה. הם מנסים לסחוט. מבנה בית הכנסת לא יישאר שם", הוסיף.

אנשי בית הכנסת לצד אנשי מטה המאבק זעמו על ההתבטאות החריפה של יעלון. "היכן הצימר? שר הביטחון, במטרה להשחיר את פניהם של תושבי גבעת זאב, ממציא צימר שלא קיים ומדבר על קרקע בהליכי רישום כקרקע 'פלשתינאית'. מדובר בסכנה למדינת ישראל שמפקידה את בטחונה באדם שמדבר עם כתבים בלי קשר למציאות".

"סכנה למדינה", השר יעלון (אריאל חרמוני)

גבאי בית הכנסת, אריה בנימין, הגיב גם הוא בחריפות לדבריו של שר הביטחון ואף קרא לו להסיר את חסינותו. "חבורת בריונים?! בושה וכלימה - בוגי הסר את חסינותך! ותתבע. בית הכנסת 'איילת השחר' הוקם לפני כ-15 שנה, בבית הכנסת מעל 200 מתפללים, במקום פועל כולל של מעל 40 אברכים, כולם אזרחים לתפארת", אומר בנימין. "הקרקע עליה בנוי בית הכנסת נרכשה על ידנו בכסף מלא, חבורת בריונים? תתבייש. במקום להוציא דיבתם של אזרחים - פתור מיד את המשבר ואל תיתן לבית כנסת מפואר ומלא תורה לההרס".

גם תגובתו של ראש מועצת גבעת זאב יוסי אברהמי לא איחרה לבוא: "אני מוחה בתוקף על דבריו והאשמותיו של שר הביטחון כנגד מתפללי בית הכנסת. ההאשמות הזויות, מופרכות ומשוללות כל יסוד וכל שיש בהן הוא הכפשת שמה הטוב של קהילת בית הכנסת המונה 400 משפחות וכן הכתמת שמם הטוב של כלל תושבי גבעת זאב. נראה כי כל מטרת דבריו של שר הביטחון היא הסחת דעת הציבור מאוזלת ידה של הממשלה בסיוע בעניין ההרס הצפוי לבית הכנסת".

אברהמי הוסיף: "אני מזמין את שר הביטחון לצאת מאדישותו, להפסיק להישמע לדברי שקר ולהגיע לבית הכנסת על מנת לעמוד מקרוב על הדברים ולהיווכח כי אין כל אמת בהאשמותיו. האמירה כי מתנהל במקום צימר, הנה בגדר הוצאת דיבה כנגד קהילת בית הכנסת ואנו נשקול את צעדינו המשפטיים בהתאם".

גורמים נוספים במטה המאבק שלחו עקיצה לשר יעלון: "אחרי שהרס את בית משפחת קיזלר בקידה אמר בוגי שהפקחים היטעו אותו. שיבדוק הפעם היטב את מה שמדווחים לו".

בינתיים, הפעילות בבית הכנסת ממשיכה. אמש הגיע למקום הרב דוד חי הכהן, ראש הישיבה הגבוהה בבת ים ומסר שם שיעור. היום רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, הגיע לחזק את הפעילים במקום ומסר שיעור.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד