בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפגנה לילית מול ביתו של יעלון

מול ביתו של שר הביטחון יעלון נערכה הלילה הפגנה בעקבות הכוונה להרוס את בית הכנת בגבעת זאב, ודבריו של יעלון על כך שהמתפללים הם "בריונים"

  • יח"צ
  • כ"ח חשון תשע"ו - 17:50 10/11/2015
גודל: א א א
מפגינים מול ביתו של יעלון (ללא קרדיט)
מפגינים מול ביתו של יעלון (ללא קרדיט)

מול ביתו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בישוב רעות, התקיימה הלילה הפגנת מחאה על הכוונה להרוס את בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב, ועל רקע דבריו של שר הביטחון יעלון על כך שמתפללי בית הכנסת הינם "בריונים".

המפגינים החזיקו שלטים עליהם נכתב: "באנו ארצה כדי להרוס בית כנסת?", "מדינה יהודית לא הורסת בית כנסת", ו"פוליטיקאים, די להוצאת שם רע על יהודים".

מאבטחי השר יעלון יצאו אל המפגינים ואפשרו להם להמשיך את ההפגנה במרחק מה מן הבית.

"עזבנו את המשפחות ובאנו להפגין נראה לנו שהורסים פה בתי כנסת בקלות רבה מדי. הבג"ץ לא בא לפטור בעיות אלא הולך פה עם שורת הדין עד הסוף כשעם אוכלוסיות אחרות הולכים לפנים משורת הדין", אמר אחד המפגינים.

מפגין נוסף אמר כי: "אנו מוחים על כך שמתכננים בצורה גלויה להרוס בית כנסת בישראל שלא היה דבר כזה מעולם, ובייחוד בעקבות ההתבטאות של שר הביטחון כנגד המתפללים. התבטאות כזו לא יכולה להישאר ללא מענה. יש פה הוצאת שם רע על המתפללים ואין שום יחס אנושי ויהודי להריסת בית כנסת".

פעילים בבית הכנסת (אהוד אמיתון TPS)

אמש הגיב גבאי בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב, אריה בנימין, בחריפות על דבריו של יעלון כנגד המתפללים, וקרא ליעלון להסיר את חסינותו, זאת בעקבות השתלחותו של השר במתפללי בית הכנסת במהלך תדרוך כתבים.

"חבורת בריונים? בושה וכלימה - בוגי הסר את חסינותך! ותתבע. בית הכנסת "איילת השחר" הוקם לפני כ-15 שנה, בבית הכנסת מעל 200 מתפללים, במקום פועל כולל של מעל 40 אברכים, כולם אזרחים לתפארת." אמר בנימין, "הקרקע עליה בנוי בית הכנסת נרכשה על ידנו בכסף מלא, חבורת בריונים?? תתבייש. במקום להוציא דיבתם של אזרחים - פתור מיד את המשבר ואל תיתן לבית כנסת מפואר ומלא תורה לההרס."

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד