בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עשרות הפגינו מול דרעי: "אבא בוכה מלמעלה"

במחאה על שקולו אינו נשמע כנגד הרס בית הכנסת בגבעת זאב, עשרות הפגינו מול ביתו של יו"ר מפלגת ש"ס. במקביל, רב בית הכנסת שיגר מכתב לשרים בנט, דרעי וליצמן

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ח חשון תשע"ו - 21:48 10/11/2015
גודל: א א א
מפגינים מול ביתו של דרעי, הערב (הלל מאיר TPS)
מפגינים מול ביתו של דרעי, הערב (הלל מאיר TPS)

כחמישים בני אדם הפגינו הערב (שלישי) מול ביתו של חבר הכנסת אריה דרעי (ש"ס) כנגד הריסת בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב. המפגינים הניפו שלטים עליהם נכתב "דרעי תתעורר, בית ה' בסכנה", "300 מתפללים לא שקופים", "אבא בוכה מלמעלה", ש"ס דואגת לבתי כנסת?" ושלטים נוספים.

המפגינים מוחים על כך שכראש מפלגה חרדית קולו של דרעי אינו נשמע והוא אינו פועל להצלת בית הכנסת. המפגינים קוראים לדרעי ויתר המפלגות הדתיות והחרדיות לפרוש מהממשלה בכדי שתקדים הריסת בית הכנסת לא ירשם על שמן.

המפגינים הערב (הלל מאיר TPS)

(הלל מאיר TPS)

בתוך כך, הערב שיגר הרב עזריאל כהן, רב בית הכנסת איילת השחר, מכתב לשרים דרעי, בנט וליצמן בקריאה לפעול למניעת הרס בית הכנסת, תוך שהוא מדגיש שהרס בית הכנסת בידי מדינת ישראל עלול להוות פתחון פה לאומות העולם ביחסם למקומות הקדושים ליהודים.

"לצערנו, המקדש מעט שלנו עומד בפני שמד", כתב הרב כהן לשרים. "בית הכנסת איילת השחר הוקם לפני כ-15 שנה, בקהילתנו מעל 250 איש, ובבית הכנסת פועל ב"ה כולל של כ-40 אברכים הלומדים בו יום יום ומשמיעים את קול התורה".

המכתב שנשלח לשר בנט"מדובר בצעד תקדימי בו מדינת ישראל באמצעות חיילי צה"ל ומשטרת ישראל תבצע הרס של בית הכנסת. לא היה כדבר הזה! מעולם לא נעשתה חרפה שכזו וחילול ה' שכזה! יש לזכור שהדבר יכול להוות תקדים מסוכן אל מול אומות העולם ביחסם אל בתי הכנסת והמקומות הקדושים ליהודים", כתב הרב כהן".

"איך אתה עומד מנגד?? כיצד אתה נותן לחילול וביזוי שם שמים כזה לעבור במשמרתך?? התעורר!! לפני שיהיה מאוחר. אל תעלם אוזנך!! כיהודי, וכראש מפלגה חרדית/דתית אנו מצפים כי לא תהיה שותף להרס בית כנסת בארץ ישראל. אנא התעשת עכשיו ומנע את ההרס. ביכולתך הדבר".

ערב קודם לכן נערכה הפגנת מחאה מול ביתו של שר הבטחון משה (בוגי) יעלון בישוב רעות. המפגינים החזיקו שלטים עליהם נכתב: "באנו ארצה כדי להרוס בית כנסת?", "מדינה יהודית לא הורסת בית כנסת", ו"פוליטיקאים, די להוצאת שם רע על יהודים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד