בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מאות פעילים הגיעו לבית הכנסת הלילה

למעלה מ-500 איש שהו הלילה בבית הכנסת בגבעת זאב מחשש שההרס יתרחש הלילה. במקום נערכו תפילות ולימוד תורה לאורך הלילה. רב בית הכנסת: "אלפים מגיעים לחזק – יש כאן הרגשת שכינה". רבני "מעייני הישועה" בפנייה לראש הממשלה

  • כ"ט חשון תשע"ו - 08:33 11/11/2015
גודל: א א א
פעילים בבית הכנסת, הלילה
פעילים בבית הכנסת, הלילה

במטה המאבק של בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב, הודיעו אמש (שלישי) כי קיים חשש כבד להרס בית הכנסת במהלך הלילה.

מאות יהודים דתיים וחרדים, צעירים ומבוגרים, הגיעו לבית הכנסת במהלך הלילה והצטרפו למתפללים ואברכי הכולל ללימוד ותפילות במקום.

גבאי בית הכנסת קוראים לציבור להישאר בכוננות להגיע לבית הכנסת ולמנוע את חילול ה' הגדול שבהרס.

תפילת שחרית הבוקר בבית הכנסת

בכוונת המתפללים להמשיך היום בצעדי מחאה בדרישה משרי הממשלה הדתיים והחרדים לפרוש ממנה ולפעול כנגד הרס בית הכנסת.

הרב עזריאל כהן רב בית הכנסת אמר הבוקר כי אלפים הגיעו בימים האחרונים לחזק את הקהילה והמתפללים, וכי הוא קורא לציבור להמשיך ולהגיע לבית הכנסת: "אני מבקש וקורא ומציע לכל יהודי מעם ישראל שאכפת לו, לבוא ולראות את המקום הזה. יש כאן הרגשת שכינה. כל מי שבא לכאן מרבנים גדולים ועד פשוטי עמך בית ישראל, כולם כשראו את המקום התפעלו מאוד ואמרו שתחילה לא הבינו במה מדובר, חשבו שמדובר בצריף קטן או קראוון, אבל באים ורואים שזה מבנה מפואר וגדול. אנשים השקיעו מהונם ומאונם בשביל להקים את בית הכנסת הזה, ובשבוע האחרון באו לפה אלפים מכל רחבי הארץ לעבור פה לראות במה מדובר, לחזק את הציבור והמתפללים, רבנים שבאו לתת שיחות חיזוק, וכל אדם שבא לכאן תבוא עליו ברכה".

תפילת שחרית הבוקר בבית הכנסת (ללא קרדיט)

בשבוע שעבר, לאחר שמתיישבים רבים הגיעו למקום, הסכימו שופטי בג"ץ לדחות את ההרס לתקופה של שבועיים בכדי שצה"ל והמשטרה יוכלו לבצע זאת ללא התנגדות רבה. דוד הרוש, גבאי בית הכנסת, הזכיר כי אמש צוינו 77 שנים לליל הבדולח בו הוחרבו בתי כנסת באירופה בידי הגרמנים הנאצים.

|רבני "מעייני הישועה" בפנייה לראש הממשלה

בתוך כך פנו רבני קהילות החברים בארגון "מעייני הישועה" במכתב לראש הממשלה בדרישה להתערב בדחיפות בנושא.
"ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תן לבית הכנסת להתקיים! בארץ ישראל לא הורסים בתי כנסיות". נאמר בפנייה. "בכל מקום בעולם היו מוצאים פתרון משפטי. אפשר למצוא וצריך למצוא פתרון. לא הורסים בית כנסת בארץ ישראל של תשע"ו".
תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד