בע"ה ג' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האיחוד האירופי אישר סימון מוצרים

האיחוד האירופי אישר סימון מוצרים המגיעים מאזורים שמעבר ל'קו הירוק'. בתגובה, זומן שגריר האיחוד בישראל לשיחת נזיפה

  • כ"ט חשון תשע"ו - 14:29 11/11/2015
גודל: א א א
בעז אלברט בכרם היין שלו ביצהר (דוברות יצהר)
בעז אלברט בכרם היין שלו ביצהר (דוברות יצהר)

אנטישמיות מודרנית?נציבות האיחוד האירופי בבריסל אישרה היום את ההחלטה לסמן מוצרים שמגיעים מאזורים שנכבשו על ידי ישראל במלחמת ששת הימים: יהודה והשומרון, מזרח ירושלים ורמת הגולן.

הסימון יהיה על ידי כתיבת האזור ממנו הגיעה התוצרת (גבה מערבית או רמת הגולן) ובצידו, בסוגריים ייכתב "התנחלות ישראלית".

דוידי פרל, ראש מועצת גוש עציון, שעסקים שבמועצה שלו צפויים להיפגע מהמהלך, אמר: "חזרנו לימיה החשוכים של אירופה ולסימון תוצרי יהודים במרכולים. אין דרך קלה ונעימה יותר לומר זאת".

"האזרח הארופאי לא ידע להבחין בין דם לדם ובין יהודי ליהודי, לצערנו יש לנו ניסיון דמים -זה רק עניין של זמן וישראל כולה תהיה מוחרמת חלילה, שכן אין באמת הבדל בין 'כיבוש' 48' ל-67'".

פרל אף גייס את הפועלים הערבים שמועסקים במפעלים שבאזורים המדוברים כטיעון נגד ההחלטה: "לצערי אירופה וכן תועמלני השמאל הקיצוני בישראל לא מכירים את דו הקיום שנוצר כאן ב-40 שנה, את השנים בהן השווקים היו משותפים, את עשרות אלפי הערבים המתפרנסים במפעלים אלו שיואלצו להתפטר בעקבות החרם ולהתדפק כפליטים על אדמת אירופה".

בהודעה שנמסרה מלשכתו של שר הביטחון יעלון נכתב בין היתר: "תמוה שהאיחוד האירופי בוחר לפגוע דווקא בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון שעה שהיא נאבקת בגל טרור, וכשבמקביל במדינות ובישויות סביבנו מוות והרס ומאות אלפי אזרחים נטבחים, ואין פוצה פה".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 21 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד