בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בכיר במנהל האזרחי הגיע ל"איילת השחר"

מתפללי בית הכנסת חוששים כי הדבר מרמז על הרס קרוב. בינתיים: בנט יצא נגד מכתב הרבנים הקוראים לסרבנות ודרעי מציע פיתרון מעניין

  • אורי קירשנבום
  • כ"ט חשון תשע"ו - 22:10 11/11/2015
גודל: א א א
רמי זיו
רמי זיו

סגן ראש יחידת הפיקוח במנהל האזרחי רמי זיו הגיע הערב (ד') לבית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב, ככל הנראה כחלק מהיערכות המנהל האזרחי לקראת הרס בית הכנסת על פי הוראת בג"ץ.

זיו, תושב הישוב פדואל שבשומרון, נצפה הערב בידי המתפללים כשהוא מסייר במתחם בית הכנסת. המתפללים חוששים כי הדבר מצביע על הכוונה לפגוע בבית הכנסת עוד הלילה.

רמי זיו גרר כלפיו התנגדות קשה פעמים רבות בעבר בשל חלקו בהליך הרס של מקומות רבים בהתיישבות בעוד הוא בעצמו נתפס כאיש ההתיישבות. לא אחת התקיימו ליד ביתו הפגנות של פעילים בהתיישבות.

מפגינים מול ביתו של רמי זיו (ארכיון הקול היהודי)

גבאי בית הכנסת והמתפללים קוראים לציבור להמשיך ולהגיע למקום על מנת למנוע את ההרס הצפוי.

| בנט נגד סרבנות

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס היום (רביעי) למכתב הרבנים שיצא אמש בו הם קראו לאנשי כוחות הביטחון לסרב לפקודת הרס בית הכנסת. בציוץ בטוויטר כתב בנט: "פסיקת בג״צ בעניין בית הכנסת בגבעת זאב - קשה. אולם אני שולל לחלוטין כל קריאה לסירוב פקודה או אלימות. יש לקיים את הפסיקה ולהקים בית כנסת במקום חדש", כך בנט.

(צילום מסך)

בתוך כך, הערב נפגשו נציגי מתפללי בית הכנסת עם השר אריה דרעי יו"ר סיעת ש"ס.

הפגישה נערכה לאחר שמוקדם יותר היום ערכו מתפללי בית הכנסת יחד עם תומכים מרחבי הארץ הפגנות אל מול בכירים במפלגות הדתיות והחרדיות.

ההפגנות נערכו בביתו של שר החקלאות אורי אריאל מסיעת הבית היהודי, בביתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, וכן הפגינו מול משרדו של שר הדתות דוד אזולאי מסיעת ש"ס ושר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט.

מפגינים מול ביתו של השר אריאל (ללא קרדיט)

| דרעי מציע לנסר את בית הכנסת

לאחר שיו"ר ש"ס אריה דרעי הציע לנסר את מבנה בית הכנסת ולהעביר אותו בשלימותו למקום אחר, אמרו מתפללי בית הכנסת: "ראשית אנחנו מודים לשר דרעי שנכנס לסוגייה החשובה והקריטית של עתיד בית הכנסת, מדובר בכבוד שמים אשר כולנו נקראים לא לשקוט בעניין".

אריה דרעי (דוברות הכנסת)

יחד עם זאת, ציינו המתפללים כי על פי אנשי מקצוע ההצעה אינה אפשרית לביצוע ולכן הם מצפים מדרעי למצוא פיתרון אפקטיבי יותר לסוגיה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד