בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לא יתכן לתת יד לגזירת ההריסה"

רבני הציונות הדתית יוצאים הבוקר (ו') בקריאה התוקפת את החלטת בג"צ וקוראים כי אין לתת יד להריסה "החלטת הבג"ץ שגויה ומוטעית - לא יתכן שאדם מישראל יתן את ידו חס ושלום לעבירה חמורה ואיומה שכזו"

  • יח"צ
  • א' כסלו תשע"ו - 11:40 13/11/2015
גודל: א א א
הרבנים בבית הכנסת, השבוע (מתפללי בית הכנסת)
הרבנים בבית הכנסת, השבוע (מתפללי בית הכנסת)

בעקבות ההרס הצפוי בבית הכנסת איילת השחר, ובעקבות התבטאויות של גורמים בציבור הדתי שיש לכבד את פסיקת בג"צ, יוצאים הבוקר (שישי) זקני רבני הציונות הדתית במכתב חריף התוקף קשות את החלטת בג"צ אשר הורה על ההריסה ובקריאה לכל מי שבידו לפעול כנגד ההריסה הצפויה שיפעל לביטול הגזירה.

הרבנים הרב חיים דרוקמן ראש ישיבות בני עקיבא, הרב דוד חי הכהן מבת ים, הרב זלמן ברוך מלמד רב היישוב בית אל וראש הישיבה במקום, הרב דב ליאור, הרב איתן איזמן והרב אליעזר וולדמן, אשר חתומים על הקראיה הוסיפו כי לא יתכן שאדם מישראל יתן יד לביצוע ההריסה.

הרבנים בבית הכנסת (מתפללי בית הכנסת)

"בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב שהוא מקום לתפילה ותורה למאות אנשים הקיים כבר 15 שנה, נגזר עליו על ידי הבג"ץ גזירת הריסה, החלטת הבג"ץ שגויה ומוטעית ופוגעת פגיעה איומה בכל מי שכבוד האומה יקר לו, איסור תורה להרוס בית כנסת ויש בזה חילול ה' ועל חילול ה' אומרים חכמים אחד שוגג ואחד מזיד בחילול ה' ואין מקיפין בחילול ה'" כתבו הרבנים.

לסיום הוסיפו הרבנים קריאה כי על כל אדם מישראל להימנע מלתת יד להרס "אנו קוראים לכל מי שבידו, לפעול לביטול הגזירה ולא יתכן שאדם מישראל יתן את ידו חס ושלום לעבירה חמורה ואיומה שכזו".

מכתבם של הרבנים מגיע על רקע עצומה שפורסמה השבוע, עליה חתומים רבנים נוספים שקראו לשוטרים ולחיילים לסרב פקודה ולא להשתתף בהרס בית הכנסת."אנו קוראים לכל מי שלב יהודי בקרבו - חוסו על נפשותיכם ואל תגעו לרעה בבית הכנסת! וכל הפורש מן העבירה החמורה הזו תבוא עליו ברכת טוב ויצליח בכל דרכיו". אמש השתתפו חלק מהרבנים ורבנים נוספים בפגישה ובכינוס חיזוק בבית הכנסת.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד