בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מתנגד לכל פשרה"

פרסום ראשון: הרב ליאור והרב דוד חי הכהן מתנגדים נחרצות להסכם הרס בית הכנסת. "מתנגד לכל הסכם. אסור להרוס בית כנסת בארץ ישראל"

  • ג' כסלו תשע"ו - 13:40 15/11/2015
גודל: א א א
מתנגד לכל הסכם. הרב דב ליאור (יהודה פרל) (יהודה פרל)
מתנגד לכל הסכם. הרב דב ליאור (יהודה פרל) (יהודה פרל)

פרסום ראשון:הרב דב ליאור והרב דוד חי הכהן מתנגדים נחרצות להסכם שהושג בין ראש הממשלה והשרים לבין ראש מועצת גבעת זאב.

מלשכתו של הרב ליאור, רב העיר קרית ארבע - חברון, מסרו בשמו לקול היהודיכי הוא שולל מכל וכל את ההסכם המדובר. "הרב מתנגד לכל הסכם ודבק בעמדתו שאסור להרוס בית כנסת בארץ ישראל. אם חס וחיליה ייהרס בית הכנסת, מי יודע איזה קטרוג יהיה על עם ישראל ואילו אסונות עוד יגיעו אלינו בעקבות כך", נמסר.

מתבצרים בבית הכנסת (TPS)

גם הרב דוד חי הכהן, ראש ישיבת "אורות ישראל" בבת ים מתנגד להסכם שהושג הבוקר.

בשיחה לקול היהודי אמר הרב כי קיים אמנם היתר הלכתי לסתור בית כנסת במקרה ובנו בית כנסת אחר אך זה רק בשתי אפשרויות: או שבית הכנסת החלופי כבר נבנה או שברור באופן ודאי שהוא ייבנה. במקרה הנידון, טוען הרב, אי אפשר לסמוך על הממשלה שתעמוד בהבטחותיה שכן בעבר הופרו על ידי הממשלה כמה וכמה הסכמים דומים.

עוד הוסיף הרב דוד חי הכהן ואמר, כי גם ההיתר הנ"ל הוא רק במקרה שבו יש סיבה הכרחית להרס בית הכנסת, אך בנידון בית הכנסת "איילת השחר" הרי שאפשר לפתור את הבעיה בדרכים אחרות ואין צורך אמיתי להרוס אותו.

הדברים נאמרו בהקשר להסכם שהושג הבוקר בין נציגי הממשלה לבין ראש מועצת גבעת זאב. בפגישה שהתקיימה בין ראש הממשלה והשרים בנט, דרעי ויעלון, הוסכם כי מתפללי בית הכנסת יעזבו עוד היום את בית הכנסת ויעברו להתפלל במקלט בשכונה. זאת בתמורה לבנייה של בית כנסת חלופי בשטח מגרש ספורט סמוך.

כרגע נראה, שגם מתפללי בית הכנסת ובודאי הפעילים שהגיעו לסייע להם במאבק לא מקבלים את הסכם הפשרה שהושג היום, אך הם טרם הוציאו הודעה מסודרת בעניין.

אמש התקיימה בבית הכנסת סעודת מלווה מלכה בהשתתפות כשש מאות איש כתמיכה והזדהות עם מאבקם של מתפללי בית הכנסת כנגד ההרס.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 21 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד