בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המדינה מבקשת דחייה נוספת לביצוע ההרס

המדינה הגישה בקשה דחופה לבג"ץ לדחות את הרס בית הכנסת ביומיים נוספים. "הערכות שפינוי שלא בהסכמה יביא לשפיכות דמים", טוענת המדינה

  • ד' כסלו תשע"ו - 18:51 16/11/2015
גודל: א א א

המדינה הגישה הערב לבג"ץ בקשה דחופה לעיכוב ביצוע קצר נוסף של פסק הדין בעניין הרס בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב.

בבקשת המדינה נאמר כי בידי ראש הממשלה ושר הביטחון הערכות מודיעיניות של גורמי הביטחון ש"מלמדות על חשש ממשי לשפיכות דמים עקב פינוי בית הכנסת שלא בהסכמה", כך נמסר מפרקליטות המדינה.

"החשש נוגע הן לארועים שיכול ויתרחשו במהלך הפינוי והן לאירועים המכונים 'תג מחיר' שיכול ויקרו בעקבותיו וכתוצאה ממנו. הערכות אלה הגבירו את הצורך בהגעה למתווה מוסכם, שיאפשר פינוי בהסכמה ובדרכי שלום", נכתב בבקשת המדינה.

בעוד שעל פי ההחלטה הקודמת של בג"ץ בית הכנסת אמור היה להיהרס עד מחר, כעת מבקשת המדינה לדחות את תחילת ביצוע ההרס עד ליום חמישי הקרוב וכן לאפשר להשלים את הרס בית הכנסת במשך שלושה שבועות.

בבקשת המדינה מבג"ץ פורטו סעיפי ההסכם עליו חתמו נציגי הממשלה, ראש המועצה, רב בית הכנסת ונציגי העמותה של בית הכנסת: מחר (ג') יניח משרד הביטחון מבנה יביל בגודל 135 מ"ר במגרש הספורט הסמוך לבית הכנסת שישמש מבנה חלופי עבור המתפללים, ביום חמישי הקרוב יפונה בית הכנסת מכל אדם ומכל חפץ, במידת הצורך המשטרה תפנה בכוח נוכחים המסרבים להתפנות, לאחר הפינוי יחל פירוקו של בית הכנסת ויושלם תוך שלושה שבועות. במשך כל אותם שלושה שבועות תציב המשטרה כוח אבטחה במקום שימנע כניסתם של מי שאינם מורשים למקום.

במקביל יעניק משרד הביטחון סכום של למעלה מחמישה מליון שקלים עבור בנייה של מבנה חדש לבית הכנסת בשטח המגרש האמור.

כעת, ממתינים הצדדים להחלטת בג"ץ אם לאפשר את דחיית ההרס, שכן ההסכם האמור מותנה באישור בג"ץ לדחייה.

נזכיר, כי אתמול פרסמנו בקול היהודי את דבריהם של הרב דב ליאור, רבה של חברון-קרית ארבע והרב דוד חי הכהן, ראש מוסדות "אורות התורה" בבת ים שהתנגדו באופן נחרץ להסכם כלשהו לפינוי מרצון של בית הכנסת.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד