בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מבנה זמני הוצב בגבעת זאב

בקרוב יעברו מתפללי 'איילת השחר' להתפלל במבנה הזמני, והנוכחי ייהרס בהסכמה

  • ה' כסלו תשע"ו - 08:45 17/11/2015
גודל: א א א
המבנה היביל שהוצב הלילה (משרד הבטחון)
המבנה היביל שהוצב הלילה (משרד הבטחון)

בהמשך להסכם שנחתם בין נציגי בית הכנסת לבין נציגי הממשלה, הוצב הלילה (שלישי) מבנה יביל שאליו יועבר באופן זמני בית הכנסת 'איילת השחר', אשר שופטי בג"ץ החליטו להחריבו.

המבנה הזמני הוצב בשטח הסמוך לבית הכנסת, וקיבל היתר בנייה ממועצת גבעת זאב. לאחר חיבורו של המבנה לתשתיות חשמל, ביוב ומים, יועברו אליו ספרי התורה וריהוט בית הכנסת, והוא ייפתח לציבור המתפללים.

המבנה עתיד לשמש את מתפללי בית הכנסת עד להקמת מבנה קבע, מכספים שעתיד משרד הבטחון להעביר למתפללים, על סך של למעלה מחמישה מיליון שקלים. כזכור, ההסכם שנחתם בין הצדדים טרם קיבל את אישורו של בג"ץ.

המבנה שהוצב, הלילה (משרד הבטחון)

על פי ההסכם, בקרוב יוצב כוח אבטחה בבית הכנסת הנוכחי, זאת על מנת למנוע מפעילים להגיע למקום, ובמשך שלושה שבועות יפונה הציוד מהמבנה והוא ייהרס.

מטה המאבק שהביא את מאות הפעילים וארגון את המחאות ומכתבי הרבנים על רקע הרס בית הכנסת, מתנער מההסכם שנחתם. "חשוב לנו להדגיש שלא היינו שותפים כלל בהסכם והוא נחתם למרות התנגדותנו הנחרצת לכל הסכם", נמסר מהמטה לפעילים. עוד אמרו במטה, כי "אין ספק שבזכות עמידתנו במשך שבועיים עוררנו הד ציבורי והפעלנו לחץ אדיר על הממשלה להתערב בעניין והצלחנו למנוע במידה מסוימת חילול ה' עצום ונורא של הרס ללא פוצה פה ומצפצף. ישר כח עצום לכל מי שהגיע".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד