בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בג"ץ אישר את ההסכם בגבעת זאב

בג"ץ אישר (ג') את הסכם פינוי בית הכנסת. "יתבצע עד יום חמישי הקרוב"

  • ה' כסלו תשע"ו - 10:34 17/11/2015
גודל: א א א
הפעילים בבית הכנסת (מתפללי בית הכנסת)
הפעילים בבית הכנסת (מתפללי בית הכנסת)

שופטי בג"ץ, בהם נשיאת בית המשפט מרים נאור והשופטים עוזי פוגלמן וחנן מלצר, קיבלו הבוקר (שלישי) את ההסכם שהושג בין מתפללי בית הכנסת 'איילת השחר בגבעת זאב' לבין נציגי הממשלה, וחייבו כי ההסכם יתבצע כבר ביומיים הקרובים.

על פי ההסכם שאושר כעת בבג"ץ, המתפללים יעברו כעת לקרוואן יביל שהוצב הלילה בשטח ציבורי סמוך לבית הכנסת ולשם יעבירו את ציוד בית הכנסת הכולל ספרי קודש וריהוט. מיד לאחר מכן, תחל המדינה בהרס בית הכנסת ואף תציב כוח אבטחה במקום שימנע מפעילים להגיע למבנה.

עד השעה 15:00 ביום חמישי הקרוב, תצטרך המדינה להודיעה כי הציוד כולו הועבר, והאף הוצב כוח אבטחה והחל תהליך הריסת בית הכנסת.

הקראוון שהוצב הלילה בגבעת זאב (משרד הבטחון)

מטה המאבק שהביא את מאות הפעילים וארגון את המחאות ומכתבי הרבנים על רקע הרס בית הכנסת, מתנער מההסכם שנחתם. "חשוב לנו להדגיש שלא היינו שותפים כלל בהסכם והוא נחתם למרות התנגדותנו הנחרצת לכל הסכם", נמסר מהמטה לפעילים. עוד אמרו במטה, כי "אין ספק שבזכות עמידתנו במשך שבועיים עוררנו הד ציבורי והפעלנו לחץ אדיר על הממשלה להתערב בעניין והצלחנו למנוע במידה מסוימת חילול ה' עצום ונורא של הרס ללא פוצה פה ומצפצף. ישר כח עצום לכל מי שהגיע".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד