בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בית המשפט: אטינגר וסלונים יישארו במעצר

בית המשפט המחוזי קבע כי מאיר אטינגר ואביתר סלונים ימשיכו לשהות במעצר מנהלי שלושה חודשים נוספים. עו"ד זמר המייצג את אטינגר: "מדובר במעצר בשל דעות בלבד"

  • יח"צ
  • ה' כסלו תשע"ו - 16:59 17/11/2015
גודל: א א א
מאיר אטינגר (יהודה פרל)
מאיר אטינגר (יהודה פרל)

העצורים המנהליים מאיר אטינגר ואביתר סלונים ימשיכו לשהות במעצר שלושה חודשים נוספים, כך הורה בשעות הצהריים השופט אברהם טל מביהמ"ש המחוזי מרכז.

ההחלטה ניתנה לאחר שבשבועות האחרונים התקיים דיון ביקורת של בית המשפט על המשך המעצר, ונציגי השב"כ והפרקליטות טענו כי מדובר בתקופה רווית פיגועים ועל כן יש להותיר את העצורים המנהליים במעצר.

עו"ד יובל זמר המייצג את מאיר אטינגר מטעם ארגון חוננו מסר כי ניתן ללמוד מההחלטה על כך שמדובר במעצר על רקע דעות, שכן השופט קבע בהחלטה כי מהחומר שהוצג לו עולה כי גם לאחר שלושה חודשים במעצר מתברר שאטינגר מחזיק באותה "אידיאולוגיה קיצונית".

לדברי עו"ד זמר "מדובר בהחלטה נוספת בשורת החלטות המתירות מעצרם של אזרחים בשל דעותיהם בלבד".

זמר מוסיף כי "הדבר חמור שבעתיים היות ובמהלך חקירת נציג השב"כ הוברר למעלה מכל ספק כי מר אטינגר מעולם לא נטל חלק בפעילות אלימה וכי לא ניתן לקשור בינו לבין אחרים שפעלו בהשפעתו. ההחלטה הזו צריכה להדיר שינה מעיני כל מי שזכויות אדם יקרות ללבו".

עו"ד אהרון רוזה המייצג את אביתר סלונים מטעם ארגון חוננו מסר: "ההליכים בבית משפט עד עתה מוכיחים את החשש הגדול מכל בנקיטה במעצר מנהלי, והוא שמרגע שהחליטה הרשות להמליץ לשר הביטחון להורות על מעצרו של אדם, אין דרך לאדם להתמודד מול "מידעים מודיעיניים" שכמעט כלום מהם לא נחשף בפניו. צר לי, אך אי אפשר להימנע מלקרוא להליך זה - הליך אנטי דמוקרטי מעיקרו״.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד