בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רב בית הכנסת 'איילת השחר' במכתב לפעילים

רב בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב פרסם הבוקר מכתב בו הודה לשותפים למאבק על המקום וכתב כי "כאנוסים ע"י בג"ץ והממשלה", יאלצו המתפללים לראות את בית הכנסת חרב

  • יח"צ
  • ז' כסלו תשע"ו - 17:54 19/11/2015
גודל: א א א
בית הכנסת איילת השחר. ארכיון
בית הכנסת איילת השחר. ארכיון

בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב פונה היום (חמישי), וכח משטרה הוצב בו בכדי למנוע כניסה ממי שאינו מורשה לכך, ומתפללי הקהילה התפללו לראשונה במבנה הזמני שהוצב בסמוך.

הרב עזריאל כהן רב הקהילה, פרסם היום מכתב למתפללי בית הכנסת והשותפים למאבק, ובו סיכם את המאבק על בית הכנסת, הודה לפעילים ובני הישיבות שהגיעו לסייע לקהילה, ומתח ביקורת על חלק מן הפוליטיקאים שהגיעו לסייע רק לאחר לחץ פוליטי והפגנות מול בתיהם.

"בתקופה האחרונה, קהילת 'איילת השחר' יחד עם המוני עמך ישראל קיימה מאבק ציבורי, מאבק ציבורי שכואב ומצער שהיה צריך לקיימו במדינת ישראל", כתב הרב כהן.

פינוי בית הכנסת, היום (רועי חסיד)

"כואב ומצער שבמדינת היהודים ישנו בית משפט שאינו מכיר בערכו של בית הכנסת ובערכם של המקומות הקדושים לעם היהודי, בעוד שהוא מכיר בערכם של המקומות הקדושים ובזכויותיהם של בני עמים אחרים. כואב מצער שישנו בית משפט שמנותק מהעם, שערכי ישראל אינם נוגעים לו, ואשר תורתנו הקדושה זרה לו.

כואב ומצער שישנה ממשלה שאינה נותנת פתרון אמיתי, שאינה מסדירה את סוגיית האדמות ביהודה ושומרון, למרות שמונח לפתחה גם חוק ההסדרה וגם דו"ח אדמונד לוי שאימוצו היה פותר את הסאגה שעברנו כאן.

כואב ומצער שחלק מהפוליטיקאים התעוררו לסוגיה רק לאחר שהופעל לחץ ציבורי גדול שכלל הפגנות מול בתי שרי הממשלה ומכתבי רבנים הקוראים לשוטרים שלא ליטול חלק בהרס בית הכנסת ולתמיכה במאבקנו הצודק, ולא מיהרו למנוע את התגלגלות הפרשה מראשיתה.

לצערנו, כאנוסים ע"י בג"צ וכאנוסים ע"י הממשלה נאלץ ככל הנראה לראות את בית הכנסת, משוש ליבנו, מוחרב בידי מדינת ישראל", אך מדגיש גם את נקודות האור מהמאבק שנוהל.

"יש לומר כי בתוך המציאות שאינה משמחת, זכינו שתצא מכאן מבית הכנסת, אמירה שמחממת את הלב, אמירה שהיו שותפים לה יהודים מכל העולם, אמירה שחצתה מגזרים וחצתה מפלגות: בית כנסת לא הורסים, בקודשי ישראל לא נוגעים!

אנו מודים לעם ישראל שעטף אותנו, מודים לכל היהודים הרבים ובני הישיבות ובראשם ישיבת חומש וראש הישיבה הרב אלישמע כהן, ליהודה פואה ולכל הנוער הנפלא ששהו איתנו כאן בימים קשים אלו ומנעו בגופם את הרס בית הכנסת במשך ימים רבים.

אנו מקוים שמכאן ואילך ממשלת ישראל ובתי המשפט בישראל ישכילו שלא מגרשים יהודים מאדמתם ושחס וחלילה בבית כנסת ובקודשי ישראל לא פוגעים".

"בימים הקרובים בית הכנסת יועבר למבנה זמני ובע"ה יחלו העבודות לבניית בית הכנסת החדש. כואב שבית הכנסת שבו התפללנו ולמדנו שנים רבות - בית תורה ותפילה - יחרב, אבל לצערנו עם ישראל עוד לא הגיע למנוחה ולנחלה.

בע"ה בזכות כל ההתעוררות העצומה של התקופה האחרונה נזכה לראות בבניין בית המקדש ובביאת גואל צדק בקרוב בימנו".

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד