בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אירופאים מסמנים - ישראלים קונים"

"הקרן הציונית לישראל" מסמנת מוצרים שיסומנו באירופה בשביל שאתם תקנו דווקא מהם

  • אורי קירשנבום
  • י' כסלו תשע"ו - 11:59 22/11/2015
גודל: א א א
מוצרים מיהודה ושומרון (יחצ)
מוצרים מיהודה ושומרון (יחצ)

בעקבות סימון המוצרים שמגיעים מאזורים שמחוץ ל"קו הירוק" באיחוד האירופי, יזם ארגון "הקרן הציונית לישראל" תשובה משלו לחיזוק אותם בעלי עסקים.

מדובר במעין רשימת קניות, המחולקת לפי קטגוריות צריכה (מזון, משקאות, ממתקים וכו') שבה תחת כל קטגוריה צויינו העסקים שמייצרים מוצרים אלה באזורים שמעבר ל"קו הירוק". המטרה היא לחזק את אותם עסקים כקונטרה למכה שהם צפויים לספוג בעקבות סימון המוצרים באירופה. את הרשימה ניתן למצוא בעמוד הפייסבוק של הקרן.

"אירופאים מסמנים - ישראלים קונים. אנחנו רוצים שישראלים יקנו דווקא את אותם מוצרים שהאירופאים מסמנים, כשבפועל מדובר בהחרמה, אם לא ננסה לעטוף את זה בעטיפות יפות", אומר ליאור שורקה, מנכ"ל "הקרן הציונית לישראל" בשיחה לקול היהודי.

חלק מ"רשימת הקניות" של הקרן

שורקה מצביע על היבט נוסף שקיים בפרוייקט הנוכחי של הקרן: "הרמה השנייה היא שבזה שעשינו את הרשימה הזאת שמכילה המון מוצרים מההתיישבות אנחנו בעצם מכירים את העסקים האלו לכלל אזרחי ישראל, גם אלו שלא היו ביהודה ושומרון. פתאום אנשים רואים שביצהר מייצרים אחלה שמן ובגבעות יש חווה אורגנית גדולה".

"יצרנו רשימה שאפשר לקנות איתה במכולת ולחזק דווקא את אותם יצרנים שמייצרים ביהודה ושומרון וברמת הגולן".

שורקה אומר שבעקבות המיזם פנו אליהם אנשים רבים ובקשו להוסיף עסקים נוספים מיהודה ושומרון שלא הוכנסו לרשימה הראשונית, לכן הרשימה צפויה להתעדכן בימים הקרובים. בכל אופן, שורקה מצביע על הענות גדולה מאוד לפרוייקט הזה.

ה"קרן הציונית לישראל" היא ארגון שהוקם לפני כשנה, כפי שמסביר שורקה: "אנחנו רואים שאין כמעט ארגונים חוץ פרלמנטרים מצד ימין של המפה. יש לכך שתי סיבות: הסיבה הראשונה היא כסף, כסף שווה השפעה. הסיבה השנייה היא כלים. אנחנו בעצם רוצים לתת את הכלים לארגונים חוץ פרלמנטריים, עזרה בעיצוב גרפי, תרגום, ייעוץ משפטי, חשיבה אסטרטגית ובעוד מגוון תחומים. המטרה היא לתת כלים בשביל שאותם ארגונים יוכלו לפעול בצורה מקסימליסטית. אנחנו עובדים עם 'אם תרצו', 'רגבים', 'המרכז לקידום יחסי ישראל אירופה', 'ישראל שלי' ועוד".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד