בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"נלחמים על האדמה שלנו"

המאבק נגד הקמת השכונה הערבית בעפולה עולה מדרגה. ביום ראשון צפויה הפגנה של התושבים

  • כ"א כסלו תשע"ו - 18:07 03/12/2015
גודל: א א א
סטיקר בעפולה (איתי כהן) (איתי כהן)
סטיקר בעפולה (איתי כהן) (איתי כהן)

ההתנגדות להקמת השכונה הערבית בעפולה עולה מדרגה וכעת מתארגנים במטה המאבק להפגנה שיקיימו ביום ראשון הקרוב מול בניין העירייה.

נזכיר, כי הרקע למחאה הוא זכייתם של משפחות ערביות בלבד במכרז למכירת כחמישים יחידות קרקע באזור עפולה עלית.

שוחחנו עם איתי כהן, תושב עפולה ומי שמרכז את המאבק. "בגדו בנו", "רמסו לנו את הכבוד" הם חלק מהביטויים בהם משתמש כהן בשביל לבטא את תחושת התסכול של תושבי עפולה מההתנהלות סביב המכרז והזכייה המפתיעה של משפחות ערביות בלבד.

"מאה אחוז מהזוכים במכרז הם ערבים. לפי מה שאנחנו מבינים מדובר על ערבים מהכפרים באזור", מספר כהן.

כהן מפנה אצבע מאשימה דווקא כלפי העירייה, על אף שזו טוענת שהכל נתון בידי גורמים גבוהים יותר ברשות מקרקעי ישראל ובמנהלים השונים. "אין דבר כזה 'זה לא בידיים שלנו'. אתה בתור ראש עיר יכול להפעיל את הלחץ שלך, לשים את המשקל שלך פה ולעמוד מול המנהל. לא נעשה שום דבר", טוען כהן.

כהן מציין שהתמיכה במאבק שלהם חוצה את כלל תושבי עפולה ומדבר על תמיכה נלהבת במאבק ונכונות לסייע ולהגיע להפגנה המתוכננת ביום ראשון.

לצד טענות על כך שקודם כל העירייה צריכה לסייע במגורים למי שגדל בעפולה, הרי שעובדת היות הזוכים ערבים תופסת מקום מרכזי בטענות של המוחים. "יש בעיר צביון יהודי. גדלנו על ערכים מסויימים. יש לנו יהדות, יש לנו את התורה שלנו, את הדרך שלנו ואי אפשר לכפות עלינו תכנית שהיא לא הגיונית", אומר כהן.

"יש מהמגזר הערבי בעפולה, אבל הריכוז הזה הוא משהו לא הגיוני. הלוואי שזה יתברר כלא נכון, אבל יש מצב שיש פה 'קנוניה'. מישהו פה כיוון את המהלך הזה. רק להם יש כסף? רק הם זכו? בעפולה עצמה אדמה עולה כמעט מליון שקל ושם הם קנו אותה ברבע מליון שקל. כל זוג צעיר היה מוכן לשים כסף כזה".

"הם ירצו את בית הספר שלהם ואת בית התפילה שלהם. זה לא מוצדק. שיבנו בטריטוריה שלהם".

כהן מתייחס לטענות כלפי המאבק המייחסות להם מניעים של גזענות ואפליה: "כל העולם מטומטם ורק הם בסדר? כל היהודים גזענים, הם לא גזענים? מה שנעשה פה זה לא גזענות? הצעקה שלנו לא מגיעה ממקום של גזענות אלא ממקום של בקשה לצדק".

כהן אומר שאחת הטענות של העירייה היא כי בסמוך לשטח זה צפויות להיות מופשרות עוד מאות יחידות קרקע שמיועדות לבנייה ובהן יוכלו לזכות גם תושבי עפולה יהודים, לכן אין סיבה למחות כנגד זכיית הערבים בשטח האמור. אך לדבריו של כהן אין זה פיתרון כלל וכלל: "איזה יהודי יבוא לגור ליד השכונה הזו? אתה היית הולך לגור בכפר?".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד