בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בעקבות פניית התלמידים: האטלס שונה

פרסום ראשון: תלמידי תלמוד תורה ביצהר הופתעו לגלות ברשימת המדינות באטלס את "יהודה ושומרון". הם פנו לשר החינוך ובעקבות פניית הקול היהודי נענו כי הדבר יבוא על תיקונו במהדורות הבאות

  • אורי קירשנבום
  • כ"ד כסלו תשע"ו - 21:45 06/12/2015
גודל: א א א
האטלס של משה ברור
האטלס של משה ברור

פרסום ראשון: בעקבות פניית הקול היהודי, התחייבו במשרד החינוך לתקן במהדורות הבאות של האטלס את הגדרת יהודה ושומרון כמדינה עצמאית.

הסיפור החל כשתלמידי כיתה ה' בתלמוד תורה "בן פורת יוסף" ביצהר, פנו במכתב לשר החינוך, נפתלי בנט, בו הם התלוננו על כך שבאטלס בו הם לומדים במסגרת שיעורי גיאוגרפיה, ספר שאושר על ידי משרד החינוך ללימודי גיואגרפיה, אזור יהודה והשומרון מוגדר כמדינה עצמאית ולא חלק ממדינת ישראל.

"במהלך שיעור 'תבל ומלואה' (גיאוגרפיה) הופתענו לגלות שהוקמה ביהודה ושומרון מדינה חדשה! ב'אטלס פיסי מדיני וכלכלי' שנערך על ידי פרופ' משה ברור... מופיעה רשימה של מדינות העולם ובעמוד ט' מופיעה מדינה בשם 'יהודה ושומרון' בנפרד ממדינת ישראל", כתבו התלמידים.

"עלה חשד בליבנו כי עורך הספר מביע בכתיבה זו משאלה פוליטית מזעזעת שמשמעותה נוראה עבורנו. נשמח לבירור ותיקון המעוות במהדורות הבאות", הוסיפו.

בעקבות פניית הקול היהודי ללשכת השר בנט, השיבה מ"מ יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, דליה פניג, מכתב לתלמידים:

"תודה על פנייתכם ועל כך שהפנתם את תשומת ליבי לכתוב בעמודי המבוא לאטלס בנוגע ליהודה ושומרון שהראה לכאורה כי מדובר במדינה".

"העברתי את פנייתכם לפרופסור ברור. כבר במהדורה הקרובה ייעשה תיקון כנדרש. מאחלת לכם לימודים פוריים, מעניינים ומעשירים".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד