בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

באופקים מתנגדים למגורי בדואים בעיר

בעוד שבעפולה מנהלים מאבק נגד זכייתם של משפחות ערביות במכרזים בשכונה החדשה בעפולה עלית, באופקים מתנהל סיפור דומה נגד רכישת מגרשים רבים על ידי שבט בדואי מוכר בנגב. התושבים מוחים: "אנחנו רואים מה הם עושים בבאר שבע. בעוד כמה שנים לא נמצא את עצמנו בעיר"

  • אורי קירשנבום
  • כ"ו כסלו תשע"ו - 14:42 08/12/2015
גודל: א א א
(אלחנן גרונר. הקול היהודי)
(אלחנן גרונר. הקול היהודי)

בעוד בעיר הצפונית עפולה התושבים מוחים על זכייתם של עשרות משפחות ערביות במכרזים לבנייה בשכונה חדשה, כעת מתעוררת מחאה גם בעיר הדרומית אופקים כנגד רכישת עשרות מגרשים על ידי משפחות בדואיות.

שוחחנו עם יניב מזגאוקר, תושב אופקים, על התחושות שלו כתושב ותיק בעיר על הגעתם הצפויה של אותן משפחות לאופקים.

מזגאוקר אומר שבעירייה טוענים כי ככל הנראה הרוכשים הבדואים אינם מתכוונים לגור במקום והרכישה רק בוצעה כעסקה נדל"נית במטרה למכור את המגרשים לאחר זמן. את דעתו של מזגאוקר, בכל אופן, זה לא מניח. "זה לא מקובל עליי. גם אם יישארו כאן שישה או שבעה מתוך עשרים הרוכשים זה משנה את הצביון של העיר", הוא אומר.

"אם אני רוצה לגור נניח ברהט או במקום כזה, אף אחד לא יסכים לי להיכנס לגור שם ואם אני אכנס יעשו לי את 'המוות'. דבר שני זו רמת הפשיעה. במיוחד השבט הזה, שבט 'טראבין'. אנשים יתחילו לשלם את המחיר בכל התחומים".

"אנחנו חושבים שאנחנו צריכים לשמור על הצביון היהודי בעיר אופקים", מסביר מזגאוקר.

"בדואי נשוי לכמה נשים והם יתרבו מאוד. אני נולדתי בעיר הזאת, אני מצפה שהעיר תפרח וברגע שאתה שומע דבר כזה זה רק עושה את ההפך. יש לנו דוגמא קלאסית ביותר שיש פארק באופקים, בכל שבת באים בדואים לפארק הזה, שמים מוזיקה רועשת בערבית והורסים את האווירה המיוחדת של העיר. פעם בשבתות וחגים היית מרגיש את היום".

"תוך כמה שנים הם כבר יהיו בעירייה וישלטו בעיר - איפה אנחנו נמצא את עצמנו. יש לי ילדה בת 7, עוד כמה שנים אני לא אוכל לתת לה לצאת החוצה. אנחנו רואים מה הם עושים בבאר שבע, זה לא חדש".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד