בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נדחו עתירות ארגוני שמאל בנוגע לסיבוב שערים

שופטי בג"ץ דחו עתירת אנשי שמאל קיצוני שדרשו להיכנס לצלם בתוך תהלוכת סיבוב השערים שיערך מחר. מארגני סיבוב השערים בתגובה: "שמחים שהנסיון של מחרחרי הריב והמדון לא צלח – אנו מזמינים את הציבור להשתתף באירוע ולחזק הציפייה למקדש"

  • יח"צ
  • כ"ז כסלו תשע"ו - 18:13 09/12/2015
גודל: א א א
סיבוב שערים (יונתן הלפרין)
סיבוב שערים (יונתן הלפרין)

שופטי בג"ץ דחו היום (ד') עתירה שהגישו ארבעה פעילי שמאל קיצוני בדרישה לאפשר להם להיכנס באופן מאורגן לתוך אירוע סיבוב השערים שיערך מחר ולתעד את המתרחש בו.

העתירה הוגשה בידי הפעילים לקראת סיבוב השערים של חנוכה שיערך מחר (ה'), לאחר שהמשטרה דרשה מהם באירוע הקודם, לשמור מרחק של כ-50 מטרים מהצועדים בכדי למנוע חיכוך מיותר.

את אגודת אל הר המור ייצגו בדיון עורכי הדין ברק קדם ואריה ארבוס ממשרד רום-ארבוס-קדם-צור, אשר הציגו רקע על פעילותם האנרכיסטית של ארבעת העותרים, פעילי שמאל קיצוני מוכרים השותפים בין השאר לפרובוקציות מצולמות מול חיילי צה"ל והמשטרה, ואחד מהם אף אחראי לצילום פרובוקציה קשה של אשת שמאל קיצוני ב'יד ושם'. לבית המשפט אף הוצגה תמונה ששיתף אחד העותרים בדף הפייסבוק שלו ובו נראית תמונה שנערכה בפוטושופ ובה ראש הממשלה נתניהו משווה כביכול בין צלב קרס למגן דוד.

עורכי הדין טענו כי מדובר בגורמים מתסיסים שמטרתם לעורר פרובוקציה, והצטרפו לעמדת המדינה על כך שמדובר בפרקטיקה חוקית ומקובלת של הפרדה בין קבוצות שונות למניעת חיכוך באירועים ציבוריים.

השופטים דחו את העתירה וקבעו כי עמדת המשטרה מקובלת עליהם, וכי פעילי השמאל הקיצוני לא יוכלו לצעוד בתוך אירוע סיבוב השערים שיצא מחר מרחבת הכותל המערבי של הר הבית. השופטים ציינו את דברי עורכי הדין על כך שסיבוב השערים הינו מנהג ששורשיו לפני קרוב לאלף שנים וכי הוא נערך עתה מזה כ-14 שנים ללא תלונות.

מארגני סיבוב השערים אומרים בתגובה: "אנחנו שמחים שבית המשפט לא נעתר לבקשת פעילי שמאל קיצוני לבצע פרובוקציה בעיר העתיקה, וקיבל את עמדתינו ואת עמדת המשטרה. סיבוב השערים ימשיך להתקיים בעז"ה כמיטב המסורת בהשתתפות אלפים המביעים כמיהה לבניין בית המקדש בתפילה וריקודים. אנו מזמינים את הציבור הרחב להשתתף באירוע ולהדליק איתנו נר חמישי של חנוכה בשער השבטים של הר הבית ממנו נכנסו הצנחנים להר הבית במלחמת ששת הימים".

מעורכי הדין ארבוס וקדם נמסר בתגובה: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט העליון לדחות את העתירה של פעילי שמאל רדיקליים להפגין וליצור פרובוקציות בתוך סיבוב השערים – סיור תפילה עם מסורת של כאלף שנה. הנסיון של מחרחרי הריב והמדון לפרק כזו מסורת נדחה על ידי בית המשפט ואנו שמחים על כך".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד