בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"דורשים הקמת יישובים חדשים"

הערב תתקיים עלייה לקרקע של גרעין משפחות המיועד להתיישב בגבעת שלם. דניאלה וויס: "האמירה היא חד משמעית. דורשים ממשלת ישראל להפשיר את ההקפאה ביישובים ולהקים יישובים חדשים"

  • אורי קירשנבום
  • א' טבת תשע"ו - 09:52 13/12/2015
גודל: א א א
בנייה במאחזים (נחלה)
בנייה במאחזים (נחלה)

תנועת 'נחלה' בשיתוף גרעין המשפחות 'מחדשי ציון' יקיימו הערב הדלקת נר חנוכה ועלייה לקרקע למשך 24 שעות בסבסטיה שבשומרון.

העלייה באה בדרישה להקמת יישובים חדשים ביהודה ושומרון, דבר שמדינת ישראל לא עשתה באופן רשמי כבר למעלה מעשרים שנה. יחד עם זאת, בשלב זה העלייה נעשית לזמן מוגדר מראש של יממה אחת מאחר ומארגניה אינם מתכוונם להתעמת עם כוחות הביטחון.

'מחדשי ציון' הוא אחד מעשרה גרעיני משפחות המסונף לתנועת 'נחלה' והוא מונה כחמישים משפחות מרחבי הארץ כולה.

הגרעין מייעד את עצמו להקמת יישוב באזור גבעת שלם, צפונית לאיתמר, שם יש קרקעות שנרכשו על ידי יהודים לפני כ-35 שנים. מלכתחילה העלייה תוכננה להתקיים בגבעת שלם, אך בשל מגוון סיבות האירוע הערב עבר לסבסטיה, בין השאר בשל מזג האוויר ובקשה של הצבא להמנע משהייה בלילה באזור זה.

בשיחה לקול היהודי אמרה אשת ההתיישבות וראשת תנועת 'נחלה', דניאלה וויס, כי סבסטיה מייצגת את מקום ערש תנועת ההתיישבות. "בזמנו הכל התחיל מסבסטיה. היום הגרעין עולה לכאן כשיש ב"ה ארבע מאות אלף יהודים ביהודה ושומרון".

"היה חשוב לנו שתתקיים לינה בשטח. זאת אמירה שלא מדובר בטיול אלא בנוכחות בשטח לקראת הקמת יישוב חדש", אומרת דניאלה. "יש כיום תהליך הדרגתי של ערבים שמתקרבים לאזור תחנת הרכבת בסבסטיה. איחדנו את כל השיקולים - את מזג האוויר את הפעילות של חנוכה ועוד שיקולים ובחרנו בסבסטיה".

"האמירה שלנו היא דרישה ממשלת ישראל להקמת יישובים חדשים. להפשיר את ההקפאה ביישובים ולהקים יישובים חדשים", סיכמה דניאלה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד