בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הכנסייה היוונית משתלטת על אדמות מדינה

תנועת רגבים הגישה תלונה כנגד הפטריארכיה היוונית, לאחר שזו השתלטה על אדמות בבקעת הירדן. הכנסייה כבר מפרה הן את הראות המנהל והן פסק שניתן בבג"ץ

  • יח"צ
  • ג' טבת תשע"ו - 14:02 15/12/2015
גודל: א א א
הכנסייה היוונית. (רגבים)
הכנסייה היוונית. (רגבים)

כבר שנה וחצי שעמותת רגבים מנסה למנוע השתלטות של הפטריארכיה היוונית על אדמות מדינה בבקעת הירדן. לטענת רגבים היוונים ששוכנים במנזר דיר חג'לא בבקעה, הקימו במקום אמפיתיאטרון ענק ללא היתר, ועיבדו אדמות מדינה באופן בלתי חוקי.

לאחר שלמרות פניית רגבים למנהל האזרחי ועל אף צו הריסה וצו הפסקת עבודה שהוציא המנהל המשיכו היוונים את הבנייה, הגישה תנועת רגבים עתירה לבג"ץ שהוציא צו ביניים האוסר על המשך הבניה במקום. השופט צבי זילברטל הורה למנהל האזרחי לתעד את מצב הבנייה כדי לוודא שהיא לא נמשכת באיסור.

אבל, נראה שהיוונים ממשיכים לצפצף על חוקי המדינה. לקראת דיון שבאפן מקרי וסמלי נקבע בעיצומו של חג החנוכה יצאו אנשי רגבים לשטח, לבדוק האם צו הביניים כובד והבנייה הופסקה. תתפלאו לשמוע, אבל על אף ההוראה שנתן בג"ץ למנהל האזרחי, גילו פעילי רגבים התקדמות רבתי בבנייה כולל יציקת בטון גדולה, קירות נוספים, פיגומים ומערבלי בטון.התפתחות הבנייה(רגבים)

נוכח ההפרה הבוטה של דברי בית המשפט, הגישה עמותת רגבים תלונה למשטרה נגד הכנסייה והעומד בראשה בדרישה לפתוח בחקירה ובהליך פלילי.

יש לציין כי בכל פעם שמוגשות תלונות כנגד בנייה האירופאית לא חוקית, הן במקרה הנוכחי והן במקרים של בנייה מטעם האיחוד האירופי, חוסר האכיפה בו מצטיינת המדינה כנגד ערבים מגלה שיאים חדשים. ברגבים מציינים כי למעט סככה אחת שנהרסה בירושלים לא ידוע להם על הריסות נוספות של מבנים אירופאים.

"יש לראות בחומרה את הפרת צו הביניים, שכן אין מדובר בעבירה פלילית של אדם פרטי אלא של גורם בינלאומי בעל שם המחויב לכיבוד הריבונות הישראלית באזור", אומר עורך הדין בועז ארזי מתנועת רגבים. "הכנסייה היוונית איננה מעל החוק ומעל החלטות בית המשפט העליון. כאשר בית המשפט מוציא צו ביניים האוסר על המשך הבניה, על הכנסייה היוונית מוטלת החובה למלא אותו ככתבו וכלשונו".

עוד אומרים ברגבים כי התנועה "תמשיך לפעול בעקביות ובשיטתיות נגד כל גורם שעושה כבתוך שלו באדמות המדינה ושמזלזל בריבונות הישראלית על אדמות המדינה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד