בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אושר חוק החטיבה להתיישבות

אושר סופית: החוק למעמד החטיבה להתיישבות 53 בעד 48 נגד. חברת הכנסת ציפי לבני בדיון: "החוק הזה הוא חלק מהקבוצה של שורפי הבית בדומא". סמוטריץ': "פילבסטר של האופוזיציה"

  • י"ב טבת תשע"ו - 16:15 24/12/2015
גודל: א א א
הכנסת, אלוסטרציה. (איציק אדרי)
הכנסת, אלוסטרציה. (איציק אדרי)

בתום דיון לילי ארוך אישרה (חמישי) מליאת הכנסת את הצעת חוק מעמדן של ההסתדרות הציונית העולמית ושל הסוכנות היהודית לארץ ישראל. החוק, שהוצע על ידי חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', קיבל את תמיכתם של 53 ח"כים, אל מול התנגדותם של 48.

בדברי ההסבר להצעה נכתב, כי "מטרת הצעת החוק היא עיגון בחקיקה ראשית של ההתקשרות ארוכת השנים בין ממשלת ישראל ובין החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית העולמית, המהווה זה עשרות שנים גוף ייחודי לפיתוח ההתיישבות בארץ ישראל, ולמימוש ייעודה הציוני של מדינת ישראל".

ח"כ ניסן סלומינסקי שהציג את ההצעה טען כי "ההצעה הזו עושה משהו שהיה צריך לעשות כבר בקום המדינה". לדבריו, "המהלכים של החטיבה הם מבורכים אבל במשך 67 שנות קיומה של המדינה, לא סידרו את המערכת החוקתית בין הממשלה לבין גוף שעושה פעולות עבור ממשלת ישראל והמשרדים השונים".

לא מתרגש מהאופוזיציה, ח"כ סמוטריץ' (איתן פולד)

מנגד, באופוזיציה נמתחה ביקרת קשה כנגד החוק. חברת הכנסת ציפי ליבני טענה כי "החוק של החטיבה להתיישבות הוא חלק מהקבוצה של שריפת הילד בדומא, והוא לא חלק מהיהדות שלי".

ח"כ אוסמה סעדי טען כי החוק "ימשיך את גזילת הקרקעות של העם ה'פלסטיני". חבר הכנסת אלעזר שטרן טען כי "אורי אריאל הוא אדם לא ישר ומסית ויתכן שכספים שיקצה ילכו להסתה ולשקר".

את התרשמותו של מגיש החוק ח"כ סמוטריץ' מדברי האופוזיציה, ניתן לראות בתגובה שכתב בפייסבוק שלו. "אני פשוט בלילה לבן במליאה, בפיליבסטר שלא נגמר של האופוזיציה על החוק שלי להסדרת פעילותה של החטיבה להתיישבות. אז אני מנצל את הזמן להגיב לתגובות כאן".

הכתבה בשיתוף יח"ץ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד