בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תיעוד: "השוטרים הכו באלימות בלי סיבה"

אלימות שוטרים קשה הופעלה אמש (ד') בשכונת גבעת שאול בירושלים. אחד העצורים הוא תושב העיר כבן 50 שהבחין בשוטרים רצים למקום האירוע, חשב שמדובר בפיגוע, רץ בעקבותיהם ונעצר באלימות קשה

  • מערכת הקול-היהודי
  • כ"ו טבת תשע"ו - 12:54 07/01/2016
גודל: א א א
אלימות משטרתית במעצר אתמול (חוננו)
אלימות משטרתית במעצר אתמול (חוננו)

אלימות שוטרים קשה הופעלה אמש (רביעי) כנגד אזרחים בשכונת גבעת שאול בירושלים. האירוע החל כאשר בלשי משטרה הגיעו באופן שגוי לפנימיות של אחת הישיבות בשכונה כדי לבדוק נוכחות של נער 'עצור בית' ששהה בתקופה האחרונה במקום, אך בימים האחרונים ביטל בית המשפט את מעצר הבית שלו והוא עזב את הישיבה.

התלמידים ניסו להסביר לשוטרים כי מעצר הבית של הנער בוטל, אך הם התעקשו להיכנס לפנימייה ללא צו וללא שהציגו תעודות שוטרים. במקום התפתחה מהומה ונוצרה מחוץ לישיבה התקהלות של סקרנים אשר חסמו לזמן קצר את רכבי המשטרה.

דם של פצוע במעצר אתמול בירושלים (חוננו)

במהלך המהומה שנוצרה ברחוב נעצרו שלושה נערים קטינים בחשד להפרעה לשוטר ותקיפת שוטר. אחד מהם הוכה קשות בידי השוטרים ונפצע.

בארגון חוננו מדווחים כי בנוסף למעצר הנערים, המשטרה ביצעה ברחוב סמוך מעצר אלים במיוחד של אדם מבוגר אשר לדבריו סבר כי מתרחש במקום פיגוע ורץ למקום. עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו נפגש בתחנת המשטרה עם העצור, תושב ירושלים כבן 50, אשר סיפר לו כי ערך עם רעייתו קניות בחנות סמוכה.

אחד העצורים אתמול ברכב של הבלשים

| "השוטרים העלימו את אבא"

לדבריו, הוא הבחין בשוטרים ובלשי משטרה רצים ברחוב וסבר שמתרחש פיגוע. בשל היותו נושא נשק אישי ברשיון, עזב את הקניות בידי אשתו ורץ בעקבותיהם, אולם לדבריו השוטרים הדפו אותו באלימות מהמקום, ככל הנראה משסברו כי בא להפריע להם. לדבריו, כאשר ביקש מבלש משטרה שהיכה אותו את פרטיו, הוא החליט לעצור אותו והיכה אותו יחד עם שוטרים אחרים בכל חלקי גופו בצורה קשה.

"אבא הלך לקניות יחד עם אמא, ונכנס לבית כנסת כדי להתפלל ערבית ולא חזר", סיפרה בשיחה עם הקול היהודי בתו של העצור בשנות ה-50 לחייו. "אמא שלי חכתה עם הקניות שעה וחצי והוא לא ענה. המשטרה פשוט העלימה אותו ולא יצרו קשר ולא עדכנו אותנו מה קרה".

זירת המעצר אתמול בירושלים

הארבעה נלקחו לתחנת משטרת מוריה בירושלים ושהו במעצר הלילה, והמשטרה הודיע כי ככל הנראה הם יובאו הבוקר לדיון.

עו"ד פילץ תיאר כי כשהגיע בתחנת המשטרה הבחין בארבעת העצורים ישובים על הרצפה בצורה משפילה ובלתי חוקית. "העצורים, כולל העצור המבוגר, הושבו בידי השוטרים על רצפת תחנת המשטרה ולא על כסאות, כשידיהם אזוקות מאחורי הגב ופניהם אל הקיר, כביכול מדובר במחבלים", תיאר עו"ד פילץ. "מדובר בנוהל שאינו חוקי, משפיל וחמור".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד