בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הראיות נגד נאווי הוצגו בעבר למערכת הבטחון

רק לאחר חשיפת הממצאים נגד פעילי השמאל הקיצוני ב'עובדה' - המשטרה תפתח בחקירה. יעלון: "התחקיר לא חידש לי דבר"

  • אורי קירשנבום
  • כ"ט טבת תשע"ו - 13:10 10/01/2016
גודל: א א א
(יהודה פרל)
(יהודה פרל)

משטרת ישראל הודיעה היום (ראשון) כי היא פתחה בחקירה כנגד פעילי השמאל הקיצוני שנראו בתחקיר ששודר בתוכנית 'עובדה' מסגירים לידי הרשות "הפלסטינית" ערבים המתכוונים למכור קרקעות ליהודים, עבירה שבגינה המוכר נידון למיתה ברשות.

אולם, נראה כי פרסום התחקיר ב'עובדה' לא היה הפעם הראשונה בה נתקלו גורמי האכיפה בחומרים שהוצגו בו. אנשי הארגון 'עד כאן' טוענים כי עם החומרים שאספו בקשר לאותם פעילי שמאל קיצוני, הם נגשו לגורמים המתאימים, כמו גם לחברי כנסת, ובקשו לפתוח בחקירה, אך אלו "בחרו להתעלם", כלשונם. הפנייה לתקשורת, לטענתם, נעשתה רק לאחר שהבינו כי הפרסום בתקשורת הוא זה שיביא לחקירה של גורמי האכיפה.

שר הביטחון יעלון, אמר לאחר פרסום התחקיר כי "לא התחדש לו דבר": "באצטלה של דאגה לזכויות אדם, חלקם (של ארגוני השמאל. א.ק.) עוסק בהסתה נגד מדינת ישראל, הפצת שקרים וכפי שמתברר - גם בסיכון חייהם של מוכרי קרקעות פלסטיניים על ידי חשיפתם לרשות הפלסטינית, הכולאת אותם, ואף מוציאה אותם להורג. הכול כשר מבחינתם כדי לפגוע במדינת ישראל, מתוך שנאה ומניעים בזויים אחרים", כתב יעלון בעמוד הפייסבוק שלו.

חבר הכנסת אבי דיכטר (ליכוד) אמר היום בראיון לקלמן ליבסקינד ברדיו 'גלי ישראל' כי פעילי 'עד כאן' נועדו איתו והציגו בפניו את הממצאים שיש ברשותם באשר לעבירות פליליות חמורות שבוצעו, לכאורה, על ידי עזרא נאווי מארגון 'תעאיוש' ופעילים נוספים מארגון 'בצלם' וארגונים נוספים.

לדברי דיכטר, מה שהוצג בתחקיר ב'עובדה' הוא רק "קצה הקרחון" באשר לממצאים שיש בידי אנשי הארגון: "ב'עובדה' יכולת לקבל רק מושג ראשוני עד כמה הדברים חמורים", אמר דיכטר.

לדבריו, ישנם ממצאים חמורים עוד יותר, וכן ממצאים הקושרים פעילים נוספים וארגוני שמאל נוספים להתנהלות המתוארת בתחקיר.

דיכטר אמר כי בכוונתו לפנות בקרוב ליועץ המשטי לממשלה בדרישה שיבדוק את ההיבטים המשפטיים של הממצאים. פנייה דומה נעשתה על ידי יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון.

| חומרים נוספים ממשיכים להיחשף

בתוך כך, בארגון 'עד כאן' מאשרים כי יש ברשותם חומרים נוספים וחמורים על פעילותו של עזרא נאווי ופעילי שמאל קיצוני נוספים. טרם הוחלט אם הדברים יוצגו בתחקיר נוסף שישודר ב'עובדה', ובכל אופן בעמוד הפייסבוק של הארגון ממשיכים לפרסם חומרים נוספים שאספו הפעילים שלהם שחדרו במשך חודשים ארוכים לתוככי הפעילות של ארגוני השמאל הקיצוני.

כך למשל, הם פרסמו הבוקר תיעוד של המצלמה הנסתרת שלהם, בו נראה נאסר נוואג'ה - פעיל ערבי בארגון 'בצלם', מספר על חובות כספיים שיש ל'רשות הפלסטינית' לעזרא נאווי וכן ראיות נוספות המלמדות על מימון שמגיע מ'הרשות' לידי ארגוני השמאל.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד