בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השריפה ב'בצלם': ככל הנראה מדובר בקצר חשמלי

לאחר שגורמים בשמאל ניצלו את ההזדמנות בשביל לנגח את הימין, מתברר שהשריפה במשרדי ארגון 'בצלם' החלה מקצר חשמלי, כך מעריכים גורמי החקירה

  • א' שבט תשע"ו - 11:10 11/01/2016
גודל: א א א
זירת השריפה אתמול (דוברות כבאות והצלה ירושלים)
זירת השריפה אתמול (דוברות כבאות והצלה ירושלים)

גורמי החקירה מעריכים בשלב זה כי השריפה שפרצה אמש (א') במשרדי ארגון 'בצלם' היא תוצאה של קצר חשמלי ולא של הצתה מכוונת בידי אדם.

"מחקירה ראשונית שמבוצעת ע"י צח"מ מכבאות והצלה ירושלים, בחקירת השריפה במשרדי 'בצלם'. נבדק כיוון בהסתברות גבוהה, כי ככל הנראה השריפה החלה בעקבות כשל חשמלי במערכת החשמל במשרדים", נכתב בהודעת דוברות כבאות ירושלים.

בכל אופן, ארגוני השמאל הקיצוני וכן פוליטיקאים בשמאל בחרו לנגח את הגורמים המבקרים אותם לאחרונה. חברת הכנסת זהבה גלאון אף הוסיפה להאשים את הממשלה, מאחר ולטענתה המציתים הרגישו שהיא "נותנת להם גב": "אם אכן הוצתו משרדי בצלם, המציתים הלילה הרגישו בצדק שיש להם גב מהממשלה. חוק סימון העמותות של שרת המשפטים והגיבוי שניתן בשתיקה לקמפיין השתולים, הכשירו סופית את הרדיפה והציד של ארגוני השמאל, ובראשם של בצלם ושוברים שתיקה, שעושים את הפשע החמור ביותר שאפשר לעשות במדינה שמידרדרת לפאשיזם - חושפים את האמת".

את הדברים כתבה גלאון בעמוד בפייסבוק שלה לאחר שטענה כי "יותר מדי סימנים מראים שהיא (השריפה. א.ק.) כן" פרצה כתוצאה מהצתה.

בארגון 'שוברים שתיקה' כלל לא התלבטו אם מדובר בהצתה או בשריפה ממקור אחר, וכתבו בעמוד הפייסבוק שלהם: "אנו בשוברים שתיקה עומדים לצד חברינו מ'בצלם'. הוקל לנו לשמוע שההתקפה על משרדי הארגון הסתיימה ללא פגיעות בנפש לאחר שחולצו הלכודים מהבניין. בלילה כזה כולנו חייבים לזכור ולהזכיר - האש ששרפה את משרדי 'בצלם' הערב הוצתה במשרד ראש הממשלה".

חבר הכנסת דב חנין התבטא אף הוא לאחר ההצתה: "אם אכן היתה כאן הצתה, מפחיד לחשוב לאן הובילה ההסתה נגד ארגוני זכויות האדם כאן. מפחיד אבל לגמרי לא מפליא. כי כל מדרון חלקלק מוביל לנפילה כואבת. ולא, לא מדובר בעשבים שוטים. מקור ההסתה בשרי הממשלה. פירות ההסתה הם באושים ומרים. אם לא נשמיע עכשיו קול חזק של התנגדות ומחאה, להבות האלימות והגזענות יותירו כאן ארץ חרוכה וריקה".

מוקדם יותר, טענו גורמים בימין, כי ב'בצלם' ובארגוני השמאל הקיצוני ינסו להשתמש בשריפה כמלחמת נגד להתקפות שהם ספגו בימים האחרונים בעקבות התחקרי ששודר ב'עובדה' בו נראה איש 'בצלם' מוסר מוכרי קרקעות ערבים לידי 'הרשות' הפלסטינית.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד