בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"צעד קטן בדרך לדו-קיום בירושלים"

בית המשפט הורה לעירייה להקים עוד גני משחקים בשכונות הערביות. בהתחשב בנזקים שגורמים מתפרעים ערבים למערך הרכבת הקלה בשכונות אלו, נראה כי ההשקעה בגני המשחקים לא תסתיים עם הקמתם...

  • א' שבט תשע"ו - 22:55 11/01/2016
גודל: א א א
התפרעויות על פסי הרכבת הקלה בשופעאט (דוברות המשטרה)
התפרעויות על פסי הרכבת הקלה בשופעאט (דוברות המשטרה)

בית המשפט הורה לעיריית ירושלים לקדם את הקמתן של גינות משחקים ציבוריות בשכונות הערביות בעיר, ובכך קיבל את עתירתם של כמה ערבים משכונות שועפאט ובית חנינא כנגד העירייה.

לטענת העותרים, עיריית ירושלים מקיימת אפליה בין השכונות היהודיות לשכונות הערביות בירושלים ואחוז הגינות הציבוריות בשכונות שועפאט ובית חנינא קטן פי כ-30 מאחוז הגינות הציבוריות בשכונות היהודיות, ביחס למספר התושבים.

את העתירה הגישו הערבים באמצעות עורך הדין יוסי חוויליו, מי שהיה בעבר היועץ המשפטי של העירייה. בנוסף, חייב בית המשפט לשלם לעותרים הוצאות משפט בסך 10,000 שקלים.

עיריית ירושלים מסרה בתגובה כי היא דווקא משקיעה מאמצים כבירים לפיתוח אלמנטים רבים בשכונות הערביות, הן ברמת התשתיות והן ברמת גינות המשחקים.

ההשקעה הגדולה ביותר של המדינה בשכונות הערביות של ירושלים היא ההחלטה כי הרכבת הקלה בעיר תעבור בתוך שכונות ערביות. החלטה זו הביאה לתוצאות עגומות ביותר בשטח.

מדי יום, כמעט, אנו מדווחים על יידוי אבנים של ערבים לעבר הרכבת הקלה בשועפאט, דבר שמלבד הסכנה לחיי יהודים הכרוכה בכך, מביא לנזקים כבדים לקרונות.

מהומות על פסי הרכבת הקלה

מערך התחנות של הרכבת הקלה בשכונת שועפאט ספג לא פעם מכות קשות. במהלך התפרעויות של ערבים, מספר רב של פעמים השחיתו המתפרעים הערבים את תחנות הרכבת הקלה והסבו להן נזקים הנאמדים במליוני שקלים.

העותרים שדרשו להקים עוד גני משחקים בשכונות אלו בחרו, ככל הנראה להתעלם מהנתונים הללו, ואמרו לאחר החלטת בית המשפט כי מדובר ב"צעד קטן בדרך לדו-קיום בירושלים".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד