בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מסע הרס: ארבע גבעות הוחרבו

משעות הבוקר המוקדמות עוברים כוחות משטרה בין גבעה לגבעה ברחבי יהודה ושמרון וזורעים הרס. התושבים לא מתייאשים ומוסרים: "לא נכנע למדיניות ההרס והרפיסות"

  • ד' שבט תשע"ו - 12:42 14/01/2016
גודל: א א א
הכוחות במעוז אסתר (מתנאל רחמים TPS)  (מתנאל רחמים TPS)
הכוחות במעוז אסתר (מתנאל רחמים TPS) (מתנאל רחמים TPS)

מסע הרס ביהודה ושומרון:בסביבות השעה 7:50 בבוקר החלו כוחות משטרה, צה"ל ומנהל אזרחי במסע הרס נרחב בגבעות ביהודה ושומרון. תחילה הגיעו הכוחות לגבעת מנחם הסמוכה לנחליאל והחריבו בית בו מתגוררים נערים.

לאחר שסיימו להחריב את גבעת מנחם, המשיכו הכוחות במסע. היעד - גאולת ציון, גבעה מוכרת בגוש שילה. הכוחות עלו עם טרקטור JCB על הגבעה והחריבו מבנה במקום. לאחר מכן, נראה כי הושאר כוח במקום ולידו מיכלי סולר רבים. התושבים העלו חשש כי במקום מתכוונים להקים עמדה קבועה של חיילים כנגד המתיישבים.

הרס בגבעת מנחם, הבוקר (אהוד אמיתון, TSP)

משם המשיכה שיירת החורבן לכוכב השחר. הכוחות הגיעו לגבעת מעוז אסתר הסמוכה לישוב, והחריבו בית כנסת שנבנה על ידי התושבים במקום. במקביל דווח על כוח שב"כ שהגיע לשכונת מעלה שלמה בכוכב השחר.

"הכוחות הגיעו ללא הצגה של צו הריסה והרסו את ביתי", אמר היום מלאכי חפר, תושב גבעת מנחם, בשיחה עם סוכנות TPS. "בשעות הקרובות אתחיל לשקם את ההריסות ולבנות מחדש את הגבעה. לא נכנע למדיניות ההרס והרפיסות של בוגי יעלון".

כוחות ההרס במעוז אסתר (מתנאל רחמים)

עמישב מלט תושב 'גאולת ציון' מסר לקול היהודי כי "הפינוי ממשיך את מלחמת החרמה של הממשלה כנגד מיישבי הארץ. על הממשלה לפעול להקמת ישובים חדשים ולא לעודד הרס וחורבן. רק אתמול ציינו עשור לאירועי עמונה, מצער לראות כי ממשלת ביבי וממשלת אולמרט הינם היינו הך. אנו נמשיך לישב את הארץ במלוא המרץ ועל כל בית שיחרב, נקים עשרה תחתיו".

מהמנהל האזרחי, מקדם ההרס נמסר: "בוצעה אכיפה כנגד מבנה בלתי חוקי אשר הוקם ללא היתר בגאולת ציון, זאת לאחר שהושלם תהליך האכיפה והוצאו הצווים המתאימים טרם ביצוע האכיפה". הודעה דומה נמסרה לגבי המבנים במעוז אסתר.

כוחות ההרס בדרכם לגאולת ציון (TSP)

לאחר שהחריבו בית כנסת בגבעת 'מעוז אסתר' הסמוכה לכוכב השחר, עברו הכוחות לגבעת עוז ציון הסמוכה לגבעת אסף בבנימין. הכוחות הגיעו למקום והרסו במקום מבנה ששימש את הנערים שהחזיקו במקום. בסך הכול, הרסו כוחות המנהל האזרחי והמשטרה ארבעה בתים ובית כנסת.

כוחות ההרס במעוז אסתר (מתנאל רחמים)

תגובות (7) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד