בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צפו: "דוד שלי תומך בתג מחיר"

האזינו לתחקירן 'אולפן שישי' מנסה להבין במה יעסוק הכרך השני של 'תורת המלך'. ערוץ 2 בתגובה לחשיפה: מדובר בעבודה עיתונאית לגיטימית

  • אורי קירשנבום
  • ט' שבט תשע"ו - 22:24 19/01/2016
גודל: א א א

בשבוע שעבר חשפנו כי תחקירן של התכנית "אולפן שישי" של ערוץ 2 נחשף בעת שניסה להשיג חומרים מפלילים על מתיישבים בשומרון, תוך שהוא מתחזה לקרוב משפחה של מליונר אמריקאי ומציע סכומי כסף עצומים לצורך ביצועם של פעולות לא חוקיות.

בשיחה, שקטע ממנה פורסם הערב בתכנית 'הפטריוטים' של ערוץ 20 באדיבות הקול היהודי, נשמע התחקירן עומרי כשהוא משוחח עם מי שהוא חשב כרב יצחק שפירא, ראש ישיבת עוד יוסף חי.

לאחר שיצר קשר עם מנחם בן שחר, תושב גבעת רונן ופעיל מוכר בגב ההר, וניסה לשדל אותו להקים מאחז לא חוקי לעילוי נשמת סב המשפחה - "מאחז אליהו" - בתרומת דודו העשיר מאמריקה, ביקש עומרי התחקירן המתחזה ממנחם שיארגן לו שיחה עם הרב יצחק שפירא, ראש ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר.

בן שחר החליט לטמון מלכודת מתוחכמת ויצירתית לתחקירן המתחזה, וביקש מחבר שישוחח עם התחקירן ויעמיד פנים כי הוא הרב שפירא.

בשיחה, מנסה עומרי התחקירן לדלות מידע 'בעייתי' על תוכנו של הכרך החדש של 'תורת המלך' שעתיד לראות אור בקרוב, תוך שהוא מנמק את שאלותיו הרבות בכך ש"דוד שלי ביקש לשאול במה בדיוק הספר עוסק", ואמר שדודו מתכוון לתרום להוצאת הספר סכום עצום של 90 אלף דולר.

בשלב מסוים, אחרי ש"הרב" מציג בפניו כמה סוגיות סבוכות בגמרא, התחקירן מנסה לקדם את העניין ומסביר שדודו תומך בפעולות "תג מחיר", "האם הספר עוסק בסוגיות האלה?" שאל התחקירן.

השיחה, כאמור, הסתיימה בכך ש"הרב" הציע לתחקירן לקרוא למאחז החדש שדודו יקים "אולפן שישי", ושאל אם לדוד העשיר קוראים "אמנון אברמוביץ'"...

נציין, שכל הגורמים בערוץ 2 אליהם פנינו לפני חשיפת הפרשה - התחקירן, עורך התכנית ודובר חברת החדשות, סרבו להגיב לדברים, אך היום, לבקשת התגובה מצד ערוץ 20, הגיבו בערוץ 2: "מדובר בעבודה עיתונאית לגיטימית. מוזר שערוץ 20 שפירגן לחדירת אנשי הימין לארגוני השמאל בתחקיר 'עובדה', מבקר כשמדובר בניסיון להתחקות אחרי הפעולות בימין הקיצוני".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד