בע"ה ט' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בריטים נגד 'בצלם'

תחקיר 'עובדה' הכה גלים גם מעבר לים. אחד מהעצורים כבר שוחרר. ביקורת על התנהלות המשטרה גם מימין

  • י"א שבט תשע"ו - 08:27 21/01/2016
גודל: א א א
אחד העצורים בעת מעצרו (הלל מאיר TPS)
אחד העצורים בעת מעצרו (הלל מאיר TPS)

מה שלא מבינים בישראל מבינים בבריטניה?תחקיר 'עובדה' על ארגוני השמאל הקיצוני הגיע לבריטניה וגרם לזעם רב בקרב האזרחים הבריטים על כך שממשלתם מממנת ארגונים כמו 'בצלם' אשר לגביו הוצגו נתונים חמורים בתחקיר.

באתר nrg צטטו דברים שנכתבו בעיתון ה'סאן' הבריטי בשם חבר בפרלמנט האירופי מטעם בריטניה: "זו שערורייה שהכסף של משלם המיסים הבריטי מסייע בדלת האחורית לאנשים שמענים 'פלסטינים'. האיחוד האירופי ובריטניה חייבים להשעות מיד את המימון של 'בצלם'".

כחלק מהפעילות של ארגוני הימין לחשיפת ההתנהלויות החמורות בארגוני השמאל, מתקיים מערך של הסברה והצגת הממצאים באותן מדינות המסייעות בהיקפים נרחבים למדי לאותם ארגונים.

התחקיר של ארגון 'עד כאן' שהתפרסם בתכנית 'עובדה' וזכה להד ציבורי נרחב הכה גלים, גך נראה, גם בממלכה הבריטית, והביא לביקורת קשה של התושבים על כך שממשלתם מממנת את אותם ארגוני שמאל קיצוני בארץ על חשבון משלם המסים הבריטי.

| אחד מהעצורים כבר שוחרר

בתוך כך, אמש שוחרר אחד משלושת הפעילים מקרב ארגוני השמאל שנעצרו בעקבות התחקיר. מעצרו של אחד מהם הוארך עד ליון ראשון ומעצרו של העצור השלישי הוארך עד היום והוא יובא בפני בית משפט.

עורכי דינם של העצורים טוענים שהמשטרה מתנהלת באופן פופוליסטי ולא ענייני.

ביקורת דומה מגיעה, באופן מפתיע, גם מהצד הימני של המפה הפליטית. הצווים שהוצאו נגד העצורים המונעים מהם מפגש עם עורך דין זכו לביקורת מצד חה"כ בצלאל סמוטריץ' שאמר: "פעיל השמאל הקיצוני השני שנעצר אתמול עדיין לא פגש את עורכי דינו. אסור בשום אופן ששלילת זכות ההיוועצות תהפוך למדיניות. זו סכנה גדולה לדמוקרטיה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד