בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"היינו מספיק בגטו"

דניאלה וייס התעמתה עם יהודה גליק סביב שאלת הקמת הגדר בעתניאל

  • י"א שבט תשע"ו - 09:45 21/01/2016
גודל: א א א
ארכיון (משה ג'מל)
ארכיון (משה ג'מל)

לאחר שהתגלע עימות בין תושבי עתניאל לראש הממשלה נתניהו סביב סוגיית הקמת גדר היקפית ליישוב, נראה כי הויכוח סביב שאלת הגדר מתנהל בצורה נוקבת גם בתוך ציבור המתיישבים.

בדיון סוער שהתקיים אתמול בערוץ 20 בין יהודה גליק, פעיל הר הבית ותושב עתניאל, לבין אשת ההתיישבות דניאלה וייס, דברה וייס בחריפות ובלהט נגד הקמת גדר ליישוב.

לטענתה, הקמת הגדר היא לא יותר מאשר אקט פוליטי שנועד לצמצם את שטחי היישובים, אין כל הצדק בטחוני לעניין.

גליק טען שכל צעד שקשור לנהלי הביטחון ביישובים התקבל עד היום, וכך גם בהמשך, בשיתוף פעולה מלא בין כוחות הביטחון לבין התושבים. כל החלטה תתקבל לאחר העלאת השיקולים הבטחוניים לצד השיקולים האידיאולוגיים מצד המתיישבים.

דניאלה וייס אמרה מנגד: "אתה רוצה להכניס אותנו לתוך גטו והמרחב יהיה של הערבים?! לא די במה שהם משתלטים על כל אדמות המדינה וכל גבעה שאין עליה יהודים?!".

"זו הזדמנות פז מצד כולם להכניס אותך לתוך גטו ולא בכדי להעניק לך ביטחון אלא כדי לצמצם לך את הרוח, להגביר את הכוחות שרוצים לטאטא אותך משם", אמרה וייס לגליק, והוסיפה "כאן צריך גבורה ולא פחד. מי שנכנס לגטו מכניס אנשים לפחד. אין לזה שום קשר לביטחון".

גליק טען שהשיקולים שהציגה וייס אכן יעלו בפגישות עם גורמי הביטחון, אך חשוב להם לשמוע גם את הטיעונים הבטחוניים בטרם יכריעו בסוגיה. וייס הטיחה בגליק: "יש על הדבר הזה מאבק של עשרות שנים. אם היינו נכנסים לגטאות אז כל 250 היישובים האלה לא היו קמים. זה שאתם נתונים עכשיו ללחץ בגלל האסון המזעזע לא אומר שאתם יכולים לרמוס אידיאולוגיה כ"כ גדולה. אסור בשעה כזו להשפיל את ההתיישבות ולהיכנע, היינו מספיק בגטו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד