בע"ה ח' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סמוטריץ' ישוב להצביע עם הקואליציה

לטענתו, ראש הממשלה מקדם באופן נמרץ את שיבת המתיישבים לבתים בחברון

  • י"ז שבט תשע"ו - 12:44 27/01/2016
גודל: א א א
בצלאל סמוטריץ' (הלל מאיר TPS)
בצלאל סמוטריץ' (הלל מאיר TPS)

לאחר שהודיע כי הוא יימנע מהצבעה עם הקואליציה עד אשר ישובו המתיישבים לבתים שנגאלו בחברון, חזר בו היום (ד') חבר הכנסת סמוטריץ' מהחלטתו ואמר כי הוא ישוב להצביע עם הקואליציה.

בעמוד הפייסבוק שלו הסביר סמוטריץ' כי מטרת ההודעה שלו על העדרותו מהצבעות הקואליציה הייתה שראש הממשלה ייכנס לעובי הקורה ויקדם באופן מהיר את אכלוס הבתים על ידי המתיישבים, ולא ישאיר את הטיפול בעניין באופן בלעדי לשר הביטחון.

לטענתו, המטרה הזאת הושגה: "שר הביטחון התנה את חזרת המתיישבים בשלושה תנאים - בחינת כשרות הרכישה, שיקולים מדיניים ושיקולי אבטחה צבאיים. כתוצאה מההודעה שלי ומהמשבר שהיא יצרה בקואליציה לקח ראש הממשלה את העניין לידיו והצהיר על מתווה החזרה של המתיישבים לבתים. בפתח ישיבת הממשלה ביטל ראש הממשלה את שני התנאים האחרונים שהציב שר הביטחון והודיע כי לאחר בחינת מסמכי הרכישה תתאפשר חזרת המתיישבים למבנים ללא כל שיקול מדיני או ביטחוני. גם את הליך הבדיקה תחם ראש הממשלה בזמן והבטיח את סיומו בתוך שבוע".

| בנו של מוכר הבית נעצר ב'רשות'

בתוך כך, אמש (ג') פורסם כי בנו בן ה-17 של מוכר הבתים בחברון נעצר על ידי מנגנוני הביטחון של ה'רשות הפלסטינית'.

לדברי גורמים הקשורים לרכישת הבתים, מבירור שנעשה, המעצר נועד בשביל להפעיל לחץ על אביו שיסגיר עצמו ל'רשות'. האב, כזכור, נמלט למקום מסתור, כחלק מהתחייבות הקונים לדאוג לו למילוט מפני אנשי ה'רשות'.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד