בע"ה ח' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האזינו: 'אביחי' משב"כ בשיחת אזהרה

הקלטה בלעדית: קבוצת נערים מהגבעות שהגיעו ליצהר הקפיצו את רכז השב"כ באזור. "מקווים שיפסיק לשגע אנשים ויחזור בתשובה"

  • י"ח שבט תשע"ו - 14:02 28/01/2016
גודל: א א א
משטרה ביצהר. ארכיון
משטרה ביצהר. ארכיון

בלעדי: בימים האחרונים עורך 'אביחי', רכז היישוב יצהר בשב"כ, סבב שיחות עם תושבים, תלמידים ביישוב ובני משפחותיהם.

בשיחות, אביחי מזהיר מפני יצירת קשר עם קבוצת בחורים שהגיעה לאחרונה ליצהר - לגבעות ביישוב ולישיבה. מדובר בנערים שהגבעות שבהן התגוררו עד לאחרונה ברחבי יהודה והשומרון הוחרבו על ידי כוחות הביטחון בשבועות האחרונים.

האזהרות לווו באיומים כאלה ואחרים, כל אחד לפי עניינו ותפקידו. כך למשל בשיחה עם אמו של בחור מישיבת 'דורשי יחודך', שהקלטה ממנה מובאת כאן באופן בלעדי, מזהיר אותה אביחי כי בנה מסתובב ויוצר קשרים עם נערים אותם הוא מכונה "פעילים אלימים". אם ההורים לא יטפלו בעניין, "הטיפול ייעשה על ידינו", הזהיר אותה אביחי.

נקודה חשובה שצריך לציין היא שאביחי מסביר לה כי אין כל חשדות פליליים נגד בנה. הוא לא עבר כל עבירה. כל הטענה נגדו הסתכמה בזה ש"אנחנו מזהים איזשהי הדרדרות לכיוונים" לא נכונים, כלשונו של אביחי.

| הנה תמלול של השיחה:

אביחי: יש זליגה לכיוון של פעילים אלימים התחברות לכיוון פעילים מאוד אלימים וקיצוניים ואיזשהו גם אימוץ כל מיני דפוסי פעולה שעלולים לגרום לו בסופו של דבר.. עלולים לגרום לנו לפעול למולו.. ואני חושב שנכון שעה אחת קודם...

אמא: מה זה דפוסי פעולה? אל תגיד לי דברים באוויר. מה הוא עשה?

אביחי: אני לא מתכוון פה בשיחה לפרוש בפנייך את כל מה שאני יודע. אני אומר לך שכרגע לפי מה שאנחנו מזהים יונתן נמצא בכיוון הלא נכון. אוקי? ואנחנו עשינו את זה בעבר ואנחנו נמשיך לעשות את זה, אנחנו מעדיפים לפנות להורים לפני בשביל שהטיפול ייעשה על ידי ההורים לפני שהוא ייעשה על ידינו.אם את רוצה לבוא להיפגש...

אמא: אני לא רוצה לבוא להפגש. אני רוצה לדעת מה הוא עשה שמתקשרים אליי.

אביחי: הוא לא עשה שום עבירה פלילית כרגע או שום דבר אחר. אם הוא היה מבצע איזשהי עבירה או איזשהי פעילות אלימה שהיינו צריכים לטפל בו בדרכים כאלו ואחרות אז היינו עושים את זה. אבל אנחנו כן מזהים איזשהי הדרדרות לכיוונים שלצערי כמו שזה נראה כרגע אם זה ימשיך אנחנו כן נצטרך לטפל בו, ואני חושב שכדאי שתדעו את זה. אם את לא רוצה להפגש אז בבקשה, את לא חייבת להפגש אני לא מחייב אותך לשום דבר, אבל אני מחוייב לנקות לפחות את המצפון שלי ולדעת שאני פעלתי בדרכים, בואי נגיד, אחרות ממה שאנחנו בדרך כלל רגילים ולתת לכם אפשרות להחזיר אותו לתלם. אם את רוצה לאמץ את הדברים אז בבקשה, אם את לא רוצה זו זכותך.

אמא: מה השם שלך שוב?

אביחי: אביחי.

אמא: אביחי מה?

אביחי: אביחי. זהו מספיק.

אמא: טוב אנחנו נחשוב על זה.

| איומים מפני פגיעה בישיבה

תושב נוסף ש'זכה' לשיחה כזו מאביחי הוא צבי סוכות. כמי שמלמד בישיבת 'דורשי יחודך', אמר לו אביחי כי אם אותם בחורים ייכנסו לישיבה זה עלול לגרור פגיעות בישיבה מצד המערכת.

בשיחה עם הקול היהודי מסביר סוכות כי אותם בחורים שמפניהם הזהיר אביחי משב"כ את תושבי היישוב הם חבורה די מצומצמת של נערים מאותן גבעות שאין נגדם צווי הרחקה מנהליים בחודשים האחרונים ויכולים בכלל להגיע ליצהר, דבר המלמד, לטענתו, על גודל האבסורד שבחשש מפניהם.

עם יוסף פריסמן, מורחק בצו מנהלי מיו"ש, אביחי דיבר בצורה תקיפה הרבה יותר. לדברי פריסמן, אביחי איים עליו בצורה בוטה - "אל תתעסק איתי", "אני אומר לך תיזהר ממני" ועוד שלל איומים שהסתיימו בניתוק השיחה כעבור כמה שניות על ידי פריסמן.

פריסמן אמר לקול היהודיכי הוא מקווה שאביחי "יפסיק לענות יהודים ויחזור בתשובה".

תגובות (14) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד