בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חייל צה"ל נחקר: "העביר מידע לפעילים"

הותר לפרסום כי חייל סיפר לחבריו בהתיישבות על פינוי ההולך להתרחש. "עד מתי טובי בנינו ולוחמינו ימצאו את עצמם בחדרי חקירות"

  • י"ז אדר תשע"ו - 09:05 26/02/2016
גודל: א א א
חיילי צהל. ארכיון (דורון תשובה) צילום: דורון תשובה
חיילי צהל. ארכיון (דורון תשובה) צילום: דורון תשובה

חייל צה"ל תושב אחד היישובים ביו"ש, נעצר לפני כחודש ימים בטענה שהעביר הודעות וואצסאפ בה נאמר כי "הלילה יש פינוי ביצהר", כך התיר אמש (חמישי) לפרסם בית הדין הצבאי.

החייל, אשר פרטיו האישיים ותפקידו נאסרו לפרסום שוחרר לאחר מספר ימי חקירה ללא כל תנאי וללא שהוגש כנגדו כתב אישום.

בדיונים בבית הדין הצבאי טען עו"ד אביחי חג'בי אשר מייצג את החייל מטעם ארגון חוננו כי אין כל ראיה שההודעה נשלחה על ידי החייל. כמו כן, טען עו"ד חג'בי כי בכל מקרה אין בהודעה כל פסול שכן במדובר בהעברת הודעה מה שמכונה "העתק הדבק" ולא במידע שהגיע אל החייל במסגרת תפקידו וכי אין מדובר במידע סודי או מסווג.

נציין כי בסופו של יום ההודעה המדוברת התבררה כלא נכונה שכן לא בוצע כל פינוי באותו הלילה בשומרון.

"העובדה כי מרשי משוחרר ללא תנאים מגבילים מעידה על משקלן של הראיות המבססות את החשד לביצוע עבירות בטחון", מסר עו"ד חג'בי בתגובה. "ברור לכל, כי אם החשדות היו מבוססים כלפי מרשי לא היה מסתובב ברחובה של עיר באין מפריע".

בארגון חוננו אשר מלווה חיילים רבים אשר נקלעו למצוקות משפטיות ואשר העמיד לרשות החייל ייצוג משפטי בהליך מסרו כי "מתיק זה עולה תחושה קשה של איבוד האיפוס ביחס למעקב אחר הודעת ווטסאפ שנשלחה מנייד של חייל צה"ל. התנהלות כזאת גורמת למירמור ונזק עצום כנגד צבא שמאשים את עצמו".

"עד מתי טובי בנינו ולוחמינו ימצאו את עצמם בחדרי חקירות מסיבות שונות ומשונות? מי משלם על הנזקים העצומים שנגרמים?" מסרו בארגון.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד