בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בג"ץ ידון: האם יפונו תושבים באפרת?

עו"ד בן גביר עתר בדרישה למנוע פנויים של תושבי גבעת הדגן באפרת. לדבריו, המועצה דורשת את פינויים ללא פיצוי לצורך רווח נדלני

  • כ"ב אדר תשע"ו - 07:34 02/03/2016
גודל: א א א
אפרת
אפרת

בית משפט העליון ידון היום (רביעי) בשעה 11:30 בעתירת תושבי גבעת הדגן נגד מועצת אפשר ומשרד השיכון בטענה כי המועצה מתכננת לגרש אותם מבתיהם ללא כל פיצוי, לצורך רווח נדלני עתידי של המועצה.

כזכור, שופט בית המשפט העליון חנן מלצר הוציא צו ביניים המורה למועצה המקומית אפרת שלא להרוס קרוואנים בגבעת הדגן ולא לנתק את תושבי הגבעה מזרם המים ואספקת התשתיות.

תושבי הגבעה עתרו לבג"ץ באמצעות עורך הדין איתמר בן גביר בעקבות כוונת המועצה לפנותם, וטענו כי המועצה דורשת מהם לפנות את הקרוואנים ללא כל פיצוי, למרות שהם נקראו להתיישב בגבעה ולמלא שליחות בימים שבהם איש לא היה מוכן להתגורר שם.

כעת, הם טוענים, כשהתקבלו האישורים לבנייה על הגבעה, המועצה המקומית דורשת להרוס את הקרוואנים מבלי למצוא פתרון דיור חלופי למתיישבים. בימים האחרונים החלו במועצת אפרת לנתק את זרם החשמל ואספקת המים לגבעת הדגן וכן להודיע כי בכוונת המועצה להרוס את הקרוואנים.

בבקשה דחופה שהוגשה לבג"ץ כתב עו"ד בן גביר כי "לא אחת נפסק כי הזכות לבריאות הינה חלק מהזכות לחיים שעוגנה בסעיף 2 לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו הקובע ש'אין פוגעים בחייו, בגופו, או בכבודו של אדם באשר הוא אדם'. ובסעיף 4 הוא קובע ש'כל אדם זכאי להגנה על חייו, על גופו ועל כבודו' עוד לפני חקיקת חוקי היסוד המעגנים זכויות אדם, הכיר בית המשפט הנכבד בזכות לבריאות כאחת מן הזכויות הבסיסיות כשהכיר בזכות לטיפול רפואי שאין לשלול אף מבני אדם ששוהים במדינה שלא כדין".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד