בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השר אריאל: "מהלך הריבונות בר השגה"

בנאום תקיף ביקר שר החקלאות את מהלכי הממשלה המקרינים חולשה מול הטרור הערבי וקרא להחיל ריבונות, לפי שעה לפחות על שטחי C

  • יח"צ
  • כ"ב אדר תשע"ו - 07:42 02/03/2016
גודל: א א א

שר החקלאות אורי אריאל אמר כי לדעתו מהלך החלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון הוא מהלך בר השגה.

את הדברים אמר השר אריאל בנאומו במשמרת '33 השעות' שהוצבה בסמוך לבית ראש הממשלה בידי תנועת 'נשים בירוק' תחת הכותרת 'ריבונות תביא ניצחון'. את פרק הזמן שנקבע למשמרת, 33 שעות, קבעו ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, לציון זכרם של 33 נרצחי גל הטרור הנוכחי.

בדבריו הודה השר אריאל למארגני המשמרת וקרא "לעורר את הציבור הרחב ואת עצמנו להביא לשינוי. המצב הנוכחי הוא לא הנכון והמתאים. זו לא גזרה משמים שיהודים ירצחו בארץ ישראל. זה תלוי בנו, בממשלה ובראש הממשלה ובשר הביטחון. אפשר לשנות וצריך לשנות, היום ולא מחר", קבע.

בדבריו דחה השר אריאל את הטענה לפיה המערכת הביטחונית והמדינית עושה הכול כדי לבלום את גל הטרור הנוכחי. "אני אומר שזה לא נכון. לא אמרנו לערבים שבמקום שיש בו טרור לא תיסעו, לא כענישה אלא כביטחון. לא סגרנו רחובות ושכונות כמו שעשינו בירושלים לצורך העניין הביטחוני וכך השגנו יותר ביטחון בירושלים". לזאת הוסיף אריאל והזכיר את הסוגיה הכלכלית בין ישראל לרשות "הפלשתינית": "הפקרות היום נובעת מהקרנת חולשה. כשאנחנו קוברים את ילדינו והולכים לפצועים בבתי החולים, ובמקום שמדינת ישראל תיקח את הכסף שמגיע לה מהרש"פ, כמיליארד וחצי שקל, היא מעבירה חצי מיליארד שקל לרש"פ, שלא בדעתו ולא ברצונו מי שעושה שזאת מעודד את הטרור".

אריאל חידד את ביקורתו על המהלך האחרון בו נקטה הממשלה בה הוא חבר וקבע כי במציאות בה ידוע לכל שהטרור מוכוון מגבוה וכאשר אף על פי כן "באותו זמן במקום לקחת מהם כסף נותנים להם, זה פרס לטרור".

"כשאנחנו לא מגרשים את בני משפחות המחבלים ואומרים לנו שאי אפשר לגרש לחו"ל ואי אפשר מעזה ליו"ש ולהיפך, מה שאני לא מסכים לו, אז אני אומר תגרשו מג'נין לדרום הר חברון והפוך, אומרים לי שזה בעייתי. זה לא נכון, זה לא יהודי, לא צודק, זה לא אנושי. זו מריחה אחת גדולה והגיע הזמן לשנות את הדברים", המשיך השר אריאל בביקורתו.

על כל אלה הוסיף וקבע כי המענה לטרור חייב לכלול גם אפיק התיישבותי, "תמיד צריך לעשות זאת, לא בעקבות טרור ורצח, אבל כשיש רציחות וטרור צריך לעשות כפליים, וכשראש הממשלה אינו מאפשר בנייה ותכנון יש צורך לומר 'עד כאן', וטוב עשיתם שבאתם לעורר ולדרוש שינוי".

"במציאות הזאת לא לתת לשרים וחברי כנסת לעלות להר הבית ולאפשר את ההשתוללות של המורביטאן זה מקרין חולשה, מי שמאפשר לירדנים להתקין שם מצלמות זה מקרין חולשה ואז יתקפו אותך. כך זה בכל העולם וכך זה גם פה. צריך שלנות כיון ואני מקווה שאנחנו בממשלה, יחד אתכם הציבור, נצליח לעשות את זה במהרה בימינו אמן".

את דבריו חתם השר אריאל בקריאה: "הגיע הזמן ריבונות", והוסיף: "מי שחושב שאי אפשר להחיל ריבונות על כל יהודה ושומרון שילך בשלבים. אפשר וצריך ונכון ואנחנו מצווים לפחות על סיפוח שטחיC, שבהם כמה עשרות אלפי ערבים וארבע מאות אלף יהודים. אנחנו מצווים על זה מ'מעט מעט אגרשנו מפניך'. אנחנו מתקדמים בצעדים. כך טיבן של החזרה לא"י ושל הציונות".

"המהלך הזה בר השגה", קבע אריאל בהתייחסו לתביעת הריבונות. "אנחנו לא מחכים לטרור ולרצח כדי לעשות דברים כאלה, אבל כשמנסים לכלותינו ומנסים לגרשנו צריך לעשות יותר מאשר בימים רגילים".

את הדברים אמר השר אריאל, כאמור, במשמרת 33 השעות אליה הגיעו מאות רבות של אזרחים ואישי ציבור שהביעו הזדהות ותמיכה בקריאה אל ראש הממשלה להוביל לניצחון ולהכרעה מול הטרור, הכרעה שתבוא יחד ובעקבות מהלך ערכי, ציוני, מדיני, היסטורי וצודק של החלת ריבונות על יהודה ושומרון.

לצד אזרחים רבים שהביעו את עמדתם הנחרצת בזכות החלת הריבונות נשאו דברים אישים נוספים בהם ראש מועצת יש"ע, אבי רואה, חבר הכנסת מוטי יוגב, סגן שר הביטחון חבר הכנסת הרב אלי בן דהן, פרופ' אריה אלדד, המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ', הרב מנחם פליקס ורבים אחרים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד