בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"ריבונות תביא ניצחון"

במשמרת שהקימו 'נשים בירוק', הסבירו הנואמים כי מדובר ב'עת רצון' לקידום החלת הריבונות

  • כ"ב אדר תשע"ו - 12:11 02/03/2016
גודל: א א א
אריה אלדד נואם במאהל (יחצ) יח"צ
אריה אלדד נואם במאהל (יחצ) יח"צ

בסיפוק רב מסכמים בתנועת 'נשים בירוק' ובמועצת גוש עציון את 33 שעות המשמרת שהוקמה והוצבה מול בית ראש הממשלה תחת הקריאה 'ריבונות תביא ניצחון'. נדיה מטר ויהודית קצובר, אמרו כי החלת הריבונותהיא "מתווה מדיני הכרחי ומתחייב מול הטרור ומול צו ההיסטוריה, בעיקר לנוכח קריסתו של רעיון התעתועים של שתי המדינות, רעיון שקורס תחת גלי הטרור המכים בנו וגובים מאתנו קרבנות כמעט מדי יום ביומו".

חגי בן ארצי נואם במאהל (יחצ)

במהלך 33 שעות נשאו דברים במאהל שהוקם אישים רבים, שרים, ח"כים ואישי ציבור. ד"ר חגי בן ארצי, גיסו של ראש הממשלה נתניהו, התייחס בחיוב ובעידוד למתווה הריבונות של השר בנט ואמר כי גם אם הוא רחוק מהחזון השלם לגבי אופייה והתנהלותה המדינית של מדינת ישראל, הרי שמדובר ביוזמה חיובית ביותר שכן "התורה אומרת 'מעט מעט אגרשנו מפניך'" וחז"ל אמרו שהגאולה מתקדמת "קמעא קמעא".

בן ארצי קרא לשר בנט לגבש את מתווה החלת הריבונות לתוכנית מדינית רשמית של מפלגת הבית היהודי. "אני קורא לשר בנט לקום ולהרים את הדגל הזה בגאון ולתקוף את הליכוד – לשאול אותם אם הם מקבלים את זה או לא. אם הם לא מקבלים את הרעיון הזה הם לא יכולים להגדיר את עצמכם כמפלגת ימין וכמחנה לאומי. השמאל שאל אותנו מה האלטרנטיבה, והנה אנחנו מציגים תכנית הגיונית", אמר בן ארצי.

רבים מהדוברים הדגישו כי כיום קיימת "עת רצון" לקידום מהלך הריבונות. המצב הבטחוני, לצד ההבנה הציבורית הנרחבת כי רעיון "שתי המדינות" אינו בר השגה ואינו יעיל, פותח פתח לקידום מהלך מדיני מצד המחנה הלאומי.

סגן השר בן דהן נואם במאהל (יחצ)

"אין ספק שזו העת לקבל החלטות משמעותיות לעם ישראל. אנחנו רואים איך סוריה מתפרקת לחלקים, רואים את עיראק מצרים לוב ועזה וכן הלאה ואין ספק שהעולם יבין יותר מתמיד שבארץ ישראל יכולה להיות רק מדינת היהודים. אנחנו קוראים לראש ממשלתנו, בנימין נתניהו, חזק התחזק וקבל החלטה גורלית של החלת הריבונות על שטחי יו"ש וכך תיזכר לעולם כמי שהחיל את הריבונות והרחיב את גבולות מדינת ישראל לגבולות הלגיטימיים שאליהם הגענו בדם", אמר יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה.

פרופ' אריה אלדד הזכיר בנאומו את הימים בהם הוויכוח היה אם התגובה למעשי הטרור צריכה להיות נקמה כגרסת הרוויזיוניסטים או התיישבות כגרסת מפא"י. כיום, ציין, במקום שהמסקנה תהיה 'גם וגם' המענה הוא 'לא זה ולא זה'. "התביעה הערבית היא לסלק את היהודים מא"י והתשובה היא ביצור מעמד היהודים בא"י. זה פשוט וזה קיר הברזל שיסתום את תקוות הערבים להשתלט על הארץ. הם רוצחים אותנו לא בגלל ייאוש אלא בגלל שהם מקווים לרשת אותנו כאן ועכשיו. הם חסידי פלשתין השלמה ולא מבדילים בין חיפה ותל אביב לבית אל או יישובי דרום הר חברון. מבחינתם הכול פלשתין ומבחינתנו הכול ארץ ישראל. נתניהו מכיר את הדברים ויודע שאסור להיכנע לטרור ורק קביעת עובדות היא התשובה, אבל הוא טוב בתיאוריה ונכשל בטסט. התביעה היא ריבונות על כל א"י כאן ועכשיו לא כי רוצחים אותנו אלא כי זו המולדת שלנו".

הרב מנחם פליקס, שהיה מראשי תנועת 'גוש אמונים', נשא דברים נרגשים: "אולי זה לא מקובל היום אבל אנחנו שייכים לציבור שעדיין מתרגש מלראות דגל של מדינת ישראל. אנחנו שייכים לציבור שמתרגש מלשמוע את התקווה. אנחנו שייכים לציבור שמתרגש מנחיתת מטוס בארץ. פעם כשהיו מגיעים היו נופלים על אדמת הקודש ומנשקים אותה. היום אנחנו דור קצת יותר ציני אבל גדלנו על זה. מי שמתרגש מהמנון שנשמע אחרי כל כך הרבה שנות גלות שבהן לא הייתה לנו אפשרות לשיר המנון שלנו, מהמפגש עם הארץ הזו, לא יכול להבין מצב שבו עם ישראל חזר אל ערש הולדתו, לחברון, לשכם, לשילה, לבית אל, יריחו אחרי תקופה ארוכה כל כך ואינו מחיל את הריבונות שלו עליה".

"אנחנו נמצאים בלב הארץ והר הבית – המקום שהוא המקור של הכול ושם הוואקף – זה נורמאלי?", שאל הרב פליקס וקבע כי "אם נהיה מה שאנחנו צריכים להיות ונזכור למה חזרנו לכאן, לקומם את ממלכת ישראל, יהיו פחות קורבנות ולא יצטרכו הורים לבכות על הילדים שלהם".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד