בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בערב: השר מבקר ביישוב. בבוקר: הרס

שיחה עם איתי זר על הנסיון ליצור הכרות ומגעים עם בכירים בתקופה שחרב ההרס מונפת

  • כ"ג אדר תשע"ו - 09:55 03/03/2016
גודל: א א א
השר ארדן, יוסי דגן ואיתי זר בארוחץ ערב בחוות גלעד (פייסבוק)
השר ארדן, יוסי דגן ואיתי זר בארוחץ ערב בחוות גלעד (פייסבוק)

החרמת המכולה אתמול (ד') ביישוב חוות גלעד בשומרון מגיעה לאחר שערב קודם קיים השר לביטחון פנים גלעד ארדן סיור חגיגי במקום, במסגרתו אף השתתף בארוחת ערב בביתו של איתי זר יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

בשיחה עם הקול היהודי סיפר זר על שארע אתמול בחווה: "הגיעו כוחות מנהל ומשטרה ופשוט הפתיעו אותנו, העמיסו מכולה וברחו".

יש כרגע בחווה כמה בתים בסכנת הריסה, מה המשמעות של האירוע בהקשר לזה?

"אני יודע שאת ארבעת המבנים שרצו להרוס ראש המועצה הצליח כרגע לעכב, אני לא יודע עד מתי. הטענה שלהם היתה שאת המכולה שהגיעה לפה לפני זמן יחסית קצר צריך לפנות כי יש הוראה שכל מבנה יביל שהגיע ליהודה ושומרון צריך לפנות".

החרמת המכולה אתמול (יו יו כהן)

זר מספר על הפגישה שהתקיימה אתמול בביתו עם ראש המועצה ועם השר ארדן: "היה יפה, היה נחמד. השר ארדן עושה רושם של אידיאליסט. מישהו שבאמת אוהב את ההתיישבות. בגדול הוא בא בשביל להכשיר את המודל המוצלח של הטיפול והעזרה לנוער. מבחינתי היה ביקור מוצלח. להכיר, שיכיר את חוות גלעד זה דבר טוב".

איך אתה רואה את המתח הזה: מצד אחד אתה הולך יחד עם המערכת ומקיים פגישות מחוייכות עם בכירים, ומצד שני מתקיימים מאבקים כל כך משמעותיים ברקע ואירועים מרגיזים כמו החרמת המכולה?

"זה באמת לא פשוט. מעצבן. מתסכל. אבל הדרך היא לא פשוטה. זאת אומרת, חלק מהעבודה של המנהל זה להרוס בנייה יהודית. אנחנו צריכים לעשות מה שאפשר בשביל למנוע דברים כאלה בצורה יפה ומכובדת, אבל אם לא - אנחנו יודעים לנהל גם מאבקים. אבל אין מה לעשות, אנחנו לא יכולים לפטור את עצמנו מקודם כל לנסות לעשות עבודה של הכרות וקירוב לבבות, עם כל הכעס והצער".

בנוגע לשר ארדן באופן ספציפי, מציין זר כי במהלך הביקור שלו בחווה ביום שלישי, הוא שוחח עמו על סוגיית סכנת ההרס ביישוב. ארדן מצדו הדגיש בפני זר כי הסוגיה אינה נצבת לפתחו אלא באחריות משרד הביטחון, "מה שנכון", מציין זר.

"זה לא קל, זה מתסכל ומעצבן. צריכים להזהר עם החברויות האלה ולזכור שבסוף צריך להגיד גם דברים קשים ולהאבק כשצריך. כשמקיימים את המפגשים האלה הטבע הוא שנהיים יותר עדינים וצריך להזהר מזה, אנחנו מבינים את זה טוב", סיים זר.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד